wtorek, 10 czerwca 2014

Pivovaria - Co Ty na to?

Przedstawiam piwo Pivovaria Co Ty na to?




Zawartość ekstraktu: 14,0% wag.

Zawartość alkoholu: 6,4% obj.

Kolor: bursztynowy, dość mętny.

Zapach: słodowo-chmielowy, nuty owocowe i karmelowe.

Smak: słodowo-chmielowy, wyraźne nuty karmelu i delikatne owocowe, na finiszu niezbyt silna, tępawa i lekko zalegająca goryczka.

Piana: kremowa, średnio wysoka, średnio gęsta, szybko się rozrzedza i opada, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 3 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Mini Browar Radom - Pivovaria


Podsumowanie:

Po dość denerwującej rozmowie telefonicznej z przedstawicielką jednego z polskich browarów, postanowiłem odreagować i postanowiłem napić się dobrego piwa, które to jak wiadomo ... łagodzi obyczaje. Otwarłem lodówkę i oczom moim ukazał się krajobraz butelkowy, ale jedno piwo szczególnie przykuło moją uwagę, a właściwie jego etykieta, która zapytała mnie ... 'Co Ty na to?'. Pomyślałem sobie - już prawie lato, więc ja na to, jak na lato, więc wybrałem Co Ty na to?. Jakież to piwo jest w mojej ocenie. Otóż tak, piwo ma ładną barwę i jest przyjemnie mętne. Piana niezbyt okazała i niezbyt długo cieszy oko pijącego. Zapach piwa niezbyt intensywny. Nuty chmielowe, które w tego typu piwach zawsze odgrywają pierwszorzędną rolę, w tym wypadku są całkiem mocno ukryte pod warstwą słodową. W smaku jest podobnie. Tu na początku mamy wyraźne niuanse słodowe, głównie karmelowe, które to dość szybko przechodzą w lekką, niezbyt intensywną goryczkę, która to jest dość tępa i całkiem długo zalegająca. Piwo jest dość wodniste. Wysycone na niskim poziomie. Butelkę Co Ty na to? oblepia etykieta, w nowym dla Pivovarii stylu. Szczerze mówiąc, niezbyt do mnie przemawia. Na plus dane na etykiecie. Słowem końca, bardzo fajnie, że Pivovaria postanowiła uwarzyć 'rewolucyjne' piwo, jakkolwiek w obecnej formie, nie jest to wypust, nad którym można by zasiąść dłużej i delektować się nim. Mam nadzieję, że kolejne warki Co Ty na to? będą bardziej wyraziste i smakowite.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 6
Zapach: - 6
Smak: - 5
Etykieta: - 5
Warka: 27.08.2014

Ocena końcowa: 6,13/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz