środa, 11 czerwca 2014

Browar na Jurze - Jurajskie z ostropestem

Przedstawiam piwo Jurajskie z ostropestem.



Zawartość ekstraktu: 11,5%.

Zawartość alkoholu: 4,0% obj.

Kolor: złoty, klarowny.

Zapach: słodowo-chmielowy, wyraziste nuty kwiatowe oraz owocowe w postaci mango, ananasa i cytrusów.

Smak: słodowo-chmielowy, słodkawy, wyraźnie kwiatowo-owocowy, w tle i na finiszu średnio mocna, przyjemna, nie zalegająca goryczka.

Piana: biała, dość wysoka, średnio gęsta, średnio pęcherzykowa, szybko się rozrzedza, opada w średnim tempie, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 5 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Na Jurze


Podsumowanie:

Przyszedł w końcu ten czas, kiedy to udało mi się dorwać piwo, na które moje nozdrza i kubki smakowe od dawna czekały. Myślałem, że skosztuję go jakiś miesiąc temu na festiwalu we Wrocławiu, jakkolwiek, znane większości, kolejki do stoisk, pozbawiły mnie radości z kupna tego piwa. Ale o które to piwo chodzi? Proszę państwa - o Jurajskie z ostropestem. Byłem ciekaw tego piwa jak cholera, że tak to kolokwialnie ujmę. Byłem ciekaw tego ostropestu, którego prawdopodobnie w życiu nigdy nie kosztowałem oraz nachmielenia tego piwa. Piwo chmielone na goryczkę polską Marynką, a na aromat amerykańskimi Citrą i Amarillo. No i stało się, wybiła ta godzina, kiedy w prawie samo południe, spotkałem się z 'dżentelmenem' ostropestem. Piwo, ma bardzo ładną barwę jasnego lagera i jest klarowne. Piana troszkę rozczarowuje, gdyż szybko się rozrzedza i opada, jakkolwiek osady po niej na ścianach szklanki, niwelują lekkie rozczarowanie. W zapachu bardzo przyjemne i intensywne. Przyjemnie mieszają się tu akcenty słodowe i chmielowe i prawdopodobnie ... ostropestowe, których ja sam nie dałem rady wyczuć, ale może dlatego, że nie bardzo wiem, jakich aromatów dostarczają ziarna ostropestu. W smaku także nuty słodowe i chmielowe oraz bardzo przyjemna goryczka. Piwo jest łatwe, lekkie i przyjemne. Wysycone na poziomie średnim. Przyjemnie orzeźwia. Butelkę Jurajskiego z ostropestem ozdabia bardzo ładna pod względem treści, graficznie i kolorystycznie etykieta. Dla mnie, jedna z najlepszych etykiet na półkach sklepowych w obecnej chwili. Ogólnie rzecz biorąc, liczyłem na bardzo wiele i bardzo wiele otrzymałem. Piwo naprawdę bardzo dobre. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że jest to obecnie jeden z najlepszych jasnych lagerów na rynku. Gratulacje dla Browaru na Jurze i oby było w stałej ofercie! 

Moja ocena: 
Kolor: - 10
Piana: - 6
Zapach: - 9
Smak: - 8
Etykieta: - 10
Warka: 17.10.2014

Ocena końcowa: 8,39/10

Cena: 6,50 PLN [PIWONIA - Warszawa-Natolin]

3 komentarze:

  1. Gdzie w Trójmieście można je dostać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, widziałem tylko w pubie Pułapka. W żadnym sklepie nie przyuważyłem, ale może źle patrzyłem :(

      Usuń
  2. Jest dostępne w sklepie Alkohole świata u Kuli Okulickiego 2b/8 :)

    OdpowiedzUsuń