środa, 20 marca 2013

Piwna Polemika Tomka Browarnika - Browar Kormoran

Wczoraj miało miejsce drugie spotkanie z cyklu Piwna Polemika Tomka Browarnika. W gdańskiej Degustatorni spotkałem się znowu z miłośnikami dobrego piwa by porozmawiać właśnie o tematyce piwnej. Tym razem tematem polemiki był Browar Kormoran i ich piwa. Dlaczego akurat mowa o olsztyńskim browarze? Właściwie z kilku względów. Po pierwsze, sam jestem rodowitym olsztyniakiem i browar ten jest szczególnie mi bliski. Po drugie, w tym roku browar obchodzi jubileusz dwudziestolecia istnienia. No i w końcu dlatego, że posiada bardzo szeroką gamę piw w swoim portfolio.
 
W czasie polemiki można było usłyszeć o historii browaru, o jego mocach produkcyjnych, o liniach produktowych, poszczególnych piwach z oferty, współpracy browaru z Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, olsztyńskim miłośnikiem dobrego piwa i piwowarem domowym Pawłem Błażewiczem, a także o współpracy browaru z lokalnymi przedsiębiorcami zaopatrującymi browar w surowce oraz o etykietach piw Kormorana.
 


 
Omawiając ofertę piw warzonych w Olsztynie można było dowiedzieć się więcej o tym, jak ustalono podział na poszczególne linie produktowe, z jakich surowców są uwarzone poszczególne piwa, które najlepiej się sprzedają, które w ofercie są najdłużej, nagrodach zdobytych przez poszczególne piwa i czego możemy oczekiwać w ofercie browaru w przyszłości. Wojtek, menadżer Degustatorni zadbał także o to, by publika mogła skosztować piwa warzonego w Olsztynie. Polane zostało Warnijskie.
 

 
W trakcie spotkania rozgorzała dyskusja z pytaniami, a na koniec ja sam zadałem pytanie osobom na sali, odpowiedź na które przygotowałem gadżety związane z Browarem Kormoran (komplet etykiet piw Browaru Kormoran, podkładkę oraz firmowy otwieracz). Słuchacze uważnie wsłuchiwali się w to co mówię i odpowiedź na pytanie nie sprawiła większej trudności i pojawiła się błyskawicznie.



 
Było miło i sympatycznie. Po dyskusji zasiedliśmy do wspólnej biesiady, oczywiście przy piwach Browaru Kormoran. Jeden z gości, Wojtek - piwowar Browaru Piwna, zrobił mi ślepy test na znajomość piw olsztyńskiego browaru i poczęstował mnie jednym z oferty. Niestety, tym razem nie udało mu się mnie zaskoczyć :-)
 
Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych na kolejne wtorkowe spotkanie. Kilka tematów polemik jest już rozpisanych, a o szczegółach przyszłotygodniowego spotkania dowiecie się na dniach.

2 komentarze:

  1. Fajnie było. Szkoda że na następne nie będę mógł przyjść...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobało. A co do następnych spotkań, to mam nadzieje, że mimo wszystko jeszcze kiedyś będziesz miał okazję przyjść. Pozdrawiam. Tomek :)

      Usuń