niedziela, 17 marca 2013

Kormoran - Krzepkie

Przedstawiam piwo Kormoran Krzepkie.



Zawartość ekstraktu: 14,5%.

Zawartość alkoholu: 7,4% obj.

Kolor: ciemnozłoty, klarowny

Zapach: słodowo-owocowy, w tle wybijające się nuty chmielowe.

Smak: wyraźnie słodowy z wyraźnymi nutami winno-owocowymi, na finiszu delikatna goryczka oraz alkohol.

Piana: kremowa, dość wysoka, średnio gęsta, szybko się rozrzedza, opada w średnim tempie.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 3 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Kormoran


Podsumowanie:

Dziś 17 marca, większość piwoszy i przyjaciół Irlandii świętuje Dzień Świętego Patryka. Ja, jako osoba nie celebrująca zagranicznych świąt typu Walentynki, Helloween, czy wsponiany St. Patrick Day, dziś zamiast zielonego piwa, czy stoutu, skosztowałęm sobie polskie jasne mocne piwo. Szczerze mówiąc nie rozumiem faktu, dlaczego większość Polaków świętuje anglosaskie święta, a polskie już raczej mniej, choć Noc Kupały. Ale wróćmy do piwa, tym polskim piwem było kormoranowe Krzepkie. Krzepkie ma bardzo ładną barwę i jest krystalicznie klarowne. Piana z początku dość przyjemna i buja, ale dość szybko się rozrzedza do dużych bąbli i zaczyna powoli znikać. Zapach bardzo ładny, jak na tak mocne piwo. Przyjemne owocki, nutki chmielowe. Nie męczy. Smak także dość przyjemny, jakkolwiek wyczuwalny na finiszu alkohol i duża moc piwa, powodują, że dla mnie piwo jest średnio pijalne. Dodatkowo strasznie mocno wysycone, co jeszcze bardziej ogranicza pijalność. Pół litra naprawdę długo musiałem męczyć. Gdyby to było 0,33 litra, to wydaję mi się, że była by to pojemność właściwa. Nie mówię, że nie jest dobre, ale po pewnym czasie po prostu staje się ciężkie. Etykieta dość skromna, jak na standardy Kormorana. Jest ładna, ale za bardzo minimalistyczna moim zdaniem. Podsumowując, piwo nie jest złe, jest wręcz dobre, ale chyba nie na moje podniebienie. Dla mnie zbyt wielki mocarz jak na piwo jasne.

Moja ocena:
Kolor: - 10
Piana: - 5
Zapach: - 8
Smak: - 6
Etykieta: - 7

Ocena całościowa: 7,16/10

Cena: 4,50 PLN [DESPERADO - Gdynia-Witomino]

7 komentarzy:

  1. Witaj Tomek.
    Jest takie piwo z Kormorana, Gold Mocne, które uważam za lepsze od Krzepkiego. Przeglądając Twój blog widzę, że też je znasz.Podstawowa wada tego drugiego to zbyt wyczuwalny alkohol. W Gold Mocnym udało się bardziej schować procenty.
    Dziwne, że w Olsztynie bardziej promują Krzepkie, a Gold jest mało znany w Polsce.
    Etykietę to jednak Krzepkie ma lepszą.
    Pozdrowienia z Ełku od Darka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Darek, ja i Golda już dawno nie piłem, ale wtedy gdy go piłem też wydawało mi się bardziej pijalne. A'propos Ciebie. W przedostatnim odcinku Kącika Piwnego Melomana wspomniałem o Tobie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Twoje zdrowie za olewanie świąt z importu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem świetne i treściwe piwo. W ogóle nie czuć zawartej w nim mocy. 4,25/5,0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 100% zgoda. Może w jednym czy dwóch łykach poczułem alko, ale nawet jeżeli, to i tak dość słabo. Reszta była zdominowana przez wyraźny, aczkolwiek nie narzucający się i przyjemny cytrusowy aromat, pod koniec nawet porterem zaczęło pachnieć i lekko smakować. Bogate, ciekawe i lekkie piwo, chociaż nie w mocy, bo pod koniec kopnęło całkiem sprawnie, czyli mocno ale z opóźnieniem ;) Najlepsze mocne piwo jakie piłem.

      Usuń
    2. Ja ten wpis robiłem ponad 6 lat temu. Od tego czasu piłem tylko raz, ale jednak to akurat piwo Kormiego, to nie jest moja bajka ;)

      Usuń