czwartek, 23 maja 2013

Van Pur - Podpiwek Jędrzej

Przedstawiam piwo Van Pur - Podpiwek Jędrzej.



Zawartość ekstraktu: brak danych.

Zawartość alkoholu: 0,5% obj.

Kolor: ciemnobrunatno-rubinowy, klarowny.

Zapach: intensywny, słodkawy, słodowo-zbożowy, wyraźne nuty karmelowe.

Smak: słodki, słodowo-chlebowy, na finiszu delikatne nuty kwaskowate.

Piana: beżowa, wysoka, średnio gęsta, bardzo szybko opada.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 1,0l (PET), bezzwrotna.

Producent: Browar Van Pur


Podsumowanie:

Jakiś czas temu dostałem dość dużych rozmiarów paczkę od Browaru Van Pur. Paczka zawierała nowy produkt Browaru Van Pur, a mianowicie Podpiwek Jędrzej. W paczce były aż trzy sztuki tego podpiwku oraz sympatyczne wąsy na patyku. Dziękuję za tak okazała przesyłkę. Wróćmy jednak do sedna, czyli do Jędrzeja. Podpiwek ma ładny ciemno brunatny kolor z rubinowymi refleksami, które szczególnie są widoczne, gdy weźmiemy szklankę z podpiwkiem pod światło. Piana piwa z początku bujna i ładna, jakkolwiek znika w bardzo szybkim tempie. Troszkę coś na podobieństwo piany występującej w napoju typu cola. W zapachu dominują aromaty słodowe i zbożowe oraz karmel. Na finiszu dochodzą lekkie nuty kwaskowate. W smaku jest podobnie, wyraźne akcenty słodowe oraz chlebowe. Jest bardzo słodki, moim zdaniem, trochę za słodki. Wysycenie wysokie. Pije się je przyjemnie. Podczas długiego wieczoru w domu, wypiłem cały litr. Etykieta zdobiąca butelkę Podpiwku Jędrzej, hmm, z jednej strony mi się podoba z powodu swojej prostoty, z drugiej zaś strony ta właśnie prostota denerwuje mnie, przeszkadza mi. Troszkę chyba zbyt minimalne podejście do tematu. Nie odpowiada mi za to opakowanie, czyli butelka typu PET. Ja bardzo nie lubię tego typu opakowań i dlatego jestem na nie. Pojemność też chyba zbyt duża. Rozumiem, że producent poszedł w stronę krajów zza naszej wschodniej granicy, gdzie podpiwki i kwasy chlebowe, sprzedawane są głownie w butelkach typu PET. Reasumując, sympatyczny i całkiem smakowity podpiwek, jakkolwiek nie do końca pozbawiony wad.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 5
Zapach: - 7
Smak: - 6
Etykieta: - 5

Ocena całościowa: 6,45/10

2 komentarze:

  1. Byłby super tylko jest słodzony syropem glukozowo-fruktozowym.

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie. Ciekawe jest to, że kwas chlebowy z Van Pura zawiera w składzie cukier. Też unikam ścierwa jakim jest syrop g-f.

    OdpowiedzUsuń