czwartek, 16 maja 2013

Haust - Ox Bile

Przedstawiam piwo Haust Ox Bile.



Zawartość ekstraktu: 20,0%.

Zawartość alkoholu: 8,6% obj.

Kolor: bursztynowy, klarowny.

Zapach: wyraźne nuty amerykańskich chmieli, głównie ananasa, mango, delikatne cytrusy, delikatne nuty żywiczne i karmelowe.

Smak: mocna, wyraźna, długo zalegająca goryczka, w tle nuty owoców tropikalnych (ananas, mango, grejpfrut), szczególnie na finiszu.

Piana: kremowa, niska, drobno pęcherzykowa, szybko opada.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: 21 dni.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Minibrowar Haust


Podsumowanie:

Piwem, którego szczególnie byłem ciekawy odwiedzając IV Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa, była nowość z Minibrowaru Haust, polskie piwo o największym IBU (International Bitterness Units), czyli Ox Bile, co w wolnym tłumaczeniu oznacza, słynną bardzo wśród polskich piwoszy, żółć bydlęcą. Wartość IBU w Ox Bile to 104. Miałem na niego smaka już pierwszego dnia festiwalu, niestety musiałem czekać do soboty, gdyż dopiero wtedy odbyła się jego festiwalowa premiera. Piwo ma dość ciemną bursztynową barwę, może ciut przyciemną jak na IIPA, ale jak na 'dwudziestkę' to moim zdaniem jest bardzo dobrze. Piana, niestety, to najsłabszy punkt tego piwa. Jest bardzo niska i momentalnie znika ze szklanki. Zapach, to głównie nuty aromatyczne wywodzące się od amerykańskich chmieli. Mamy tu bardzo wyraźne, mocne i super przyjemne nuty ananasa, które uzupełniają nuty mango oraz owoców cytrusowych, głównie grejpfruta. Przyznam szczerze, zapach mnie zauroczył. Jest bardzo fajnie ułożony. Smak także przyjemny, w którym rządzi goryczka. W tle niuanse owocowe od amerykańskich chmieli. Goryczka bardzo długa zalega po wypiciu, co mi osobiście, w piwie, które ma 104 IBU, bardzo pasuje. Wysycenie piwa umiarkowane, odpowiednie. Butelkę zdobi fajna etykieta. Kolorystyka żółto-czarna, w cedntrum groźny byk, jakby z corridy wzięty. Wszelkie najważniejsze dane są. Podoba się. reasumując, mi ta 'stoczwórka' bardzo odpowiada i smakuje. Mam nadzieję, że wejdzie do stałej oferty Hausta.

Moja ocena: 
Kolor: - 10
Piana: - 5
Zapach: - 9
Smak: - 8
Etykieta: - 9

Ocena całościowa: 8,19/10

Cena: 12,00 PLN [IV Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa]

1 komentarz:

  1. Pierwszy raz piłem próbkę (0,1 - 0,2?) w poznańskiej Setce w okolicach premiery i byłem zachwycony - najbliższym skojarzeniem był wtedy chmielowy likier. Dzisiaj w Centrali piwnej upolowałem dwa bączki i znów jestem pod wrażeniem. Zastanawiam się, czy nie znieść jednego do piwnicy, żeby poleżało obok porterów bałtyckich - aromat zmaleje/ zniknie, alkohol się ułoży, ciekawe jak będzie smakował na przednówku.
    Tymczasem język stoi kołkiem.

    OdpowiedzUsuń