wtorek, 28 października 2014

Browar na Jurze - Free Style Ale

Przedstawiam piwo Free Style Ale.



Zawartość ekstraktu: 15,1%.

Zawartość alkoholu: 5,0% obj.

Kolor: pomarańczowo-czerwony, mętny.

Zapach: dość wyrazisty, słodowo-chmielowo-kolendrowy, w tle nuty chlebowe.

Smak: słodowe, wyraźne nuty owocowe i kolendrowe, na finiszu średnio mocna, owocowa goryczka.

Piana: kremowa, średnio wysoka, niezbyt gęsta, drobno pęcherzykowa, szybko opada, zostawia miłe osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Na Jurze


Podsumowanie:

Będąc ostatnio w Gdańsku, odwiedziłem swój ulubiony sklep Smak na gdańskim Przymorzu, gdzie spotkałem się, jak zawsze, z miłym przyjęciem, a dodatkowo, do zrobionych zakupów, zostałem obdarowany najnowszym piwem Browaru na Jurze, czyli Free Style Ale. Od momentu, kiedy zawierciański browar wypuścił na rynek piwo z ostropestem, jestem ciekawy ich każdej nowości. Tym razem było tak samo. Piwo w szklance prezentuje się całkiem przyjemnie. Barwa dość ciemna i strasznie mocno zmętnione. Piana długo nie cieszy może oczu, ale osady na ściankach rekompensują jej szybkie zanikanie. W zapachu bardzo intensywne. Wyraziste nuty słodowe, chmielowe oraz kolendrowe. W tle nutki chlebowe. Aromat naprawdę przyjemny. W smaku wyrazista słodowość, przyjemnie kontrowana owocowymi nutami chmielowymi raz kolendrą. Na finiszu bardzo przyjemna, niezbyt silna, niezalegająca goryczka. Piwo jest nad wyraz treściwe. Wysycone dość wysoko. Pije się przyjemnie. Butelkę oblepia etykieta w nowej 'browarnajurzowej' stylistyce. Kolor różowy tła do mnie słabo przemawia, a trofeum łosia to już w ogóle. Nie wiem, kto na to wpadł. Wygląda to tragicznie. Reszta, czyli przedstawienie danych, na świetnym poziomie. Mam wrażenie, że piwo to jest jednorazowym 'wybrykiem' browaru, gdyż data przydatności została wydrukowana wraz z innymi informacjami na etykiecie. Nie sądzę, by do każdej nowej warki, browar zamawiał specjalnie nowe etykiety. Słowem końca, piwo mi podeszło, zasmakowało. Naprawdę jest ciekawe.  

PS. Dyrektorze - jeszcze raz dziękuję :) 

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 7
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 5
Warka: 01.04.2015

Ocena końcowa: 7,90/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz