poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Grybów - Krakowiak Pils

Przedstawiam piwo Krakowiak Pils.



Zawartość ekstraktu: 12,0%.

Zawartość alkoholu: 5,7% obj.

Kolor: złoty, klarowny.

Zapach: na pierwszym planie wyraźna metaliczność, w tle akcenty słodowe.

Smak: metaliczno-słodowy, w tle tępa goryczka.

Piana: biała, wysoka, średnio gęsta, szybko opada.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Grybów


Podsumowanie:

Można rzec, że trzy czwarte grybowskich Krakowiaków za mną. W ostatni piątek skosztowałem Krakowiaka Pilsa. Z wyglądu piwo całkiem ładnie się prezentuje. Ładny złoty kolor, super klarowność. Piana z początku także daje dużo radości, niestety szybko opada. Schody i to bardzo strome zaczynają się, gdy zaczynam wąchać to, co nalałem do szklanicy. W nozdrza uderza bardzo mocna metaliczność, spod której wyłaniają się aromaty słodowe. Metaliczność, a właściwie gwoździowość jest na tyle męcząca, że szybko oddalam szkło od mojego nosa. W smaku także pierwsze skrzypce grają nuty metaliczne, dość mocno męczące moje uzębienie. Poza tym słodowość i dość tępa goryczka. Wysycone jest bardzo mocno. Etykieta w stylu poprzednich dwóch Krakowiaków. Graficznie mi się podoba, choć kolorystycznie już mniej, ale jest dobrze. Słowem końca, hmmm, chciałbym tego nie pisać, ale niestety metaliczność obecna w piwie nie dała mi żadnych szans i nie udało mi się wypić tego piwa w całości. Włodarzom browaru w Grybowie zaleciłbym prace konserwacyjne instalacji, gdyż piwa w obecnej, metalicznej formie, nie wróżą ani sukcesu smaku, ani także sukcesu komercyjnego.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 6
Zapach: - 4
Smak: - 3
Etykieta: - 7

Ocena całościowa: 4,90/10

1 komentarz: