poniedziałek, 22 kwietnia 2013

PINTA - Oto Mata IPA

Przedstawiam piwo PINTA Oto Mata IPA.



Zawartość ekstraktu: 14,0%.

Zawartość alkoholu: 5,2% obj.

Kolor: jasno złoty, klarowny, pełen gazowych bąbelków.

Zapach: delikatny, słodowo-chmielowy, mocne nuty owocowe, głównie ananas i cytrusy.

Smak: słodowo-chmielowy, wyraźne ananasy i cytrusy, w tle lekka słodycz i chyba właśnie ryżowe niuanse oraz dość mocna goryczka, która także wieńczy doznania smakowe.

Piana: biała, dość wysoka, niezbyt gęsta, szybko opada do 1 cm.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Na Jurze dla PINTA


Podsumowanie:

Kolejna nowość od Pinty zagościła na polskim rynku piwnym. Tym razem jest to rice IPA. Przyznam szczerze, że to kolejne piwo, które ostatnio pijam, a którego to wcześniej nie miałem okazji spróbować. Moja ocena będzie zatem bardzo, ale to bardzo subiektywna. Wczoraj piłem je z beczki,a  dziś piłem je z butelki. Piwo ma bardzo jasną, prawie słomkowa barwę, jak dla mnie, przy tym ekstrakcie, ciut za jasną, ale podobno takie było założenie. Jest idealnie klarowne. Piana piwa dość wysoka, ale szybko się rozrzedza i opada, na szczęście do około centymetrowego kożuszka, który trwale zostaje na dość długo. Zapach wyraźny, ale delikatny, w którym główną rolę odgrywają aromaty słodowe i chmielowe. Dużo owoców tropikalnych, z głównym akcentem ananasa i cytrusów. Smak także wyraźnie słodowo-chmielowy. Tu także wyczuć można egzotyczne owoce, te same co w zapachu. W tle można zaobserwować lekką słodycz. Mam wrażenie, że to te nuty ryżowe właśnie dochodzą do głosu. W tle oraz na finiszu, także wyraźna i dość mocna goryczka. Dla mnie chyba zbyt mocna ciut. Wysycone jest coś pomiędzy średnim, a wysokim. Butelkę Oto Mata IPA ozdabia, troszkę inna niż zwykle, etykieta. Nie mamy tu jednolitego tła, tylko flagę Japonii, która przyozdobiona jest drzewem wiśni, nie wiem, czy kwitnącym, bo ciężko mi dostrzec. Oczywiście, jak to w przypadku Pinty, wszystkie najważniejsze informacje są zawarte. Co bardzo mi się podoba to informacja o piwie po japońsku. Może warto by było tak robić także w przypadku innych piw z oferty. No i podoba mi się także literka 'i' w słowie IPA. Ma kształt japońskiego miecza samurajów. Ogólnie rzecz biorąc, piwo bardzo dobre, pijalne, ale bez tego ... 'WOW', którego ja sam oczekiwałem, a może, po prostu, moje oczekiwania w związku z rice IPA były zbyt wysokie.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 7
Zapach: - 8
Smak: - 7
Etykieta: - 10

Ocena końcowa: 7,58/10

Cena: 6,80 PLN [SMAK - Gdańsk-Przymorze]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz