sobota, 5 listopada 2011

Raciborskie Miodowe

Przedstawiam piwo Raciborskie Miodowe.



Zawartość ekstraktu: 12,0% wag.

Zawartość alkoholu: 5,0% obj.

Kolor: złoty, lekko mętny.

Zapach: wyrazisty, miodowy z nutami chmielowymi i kwiatowymi.

Smak: wyraźnie miodowy, goryczka miło zaznaczona na finiszu.

Piana: kremowo-biała, niska, średnio pęcherzykowa, opada w bardzo szybkim tempie, zostawia nikłe osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Zamkowy


Podsumowanie:

Kolejnym piwem miodowym, które kosztuję i opisuję jest Raciborskie Miodowe. Zapytacie, co ten Browarnik Tomek ma z tymi miodowymi, ostatnio tylko miodowe i miodowe. Wyjaśnienie już wkrótce, ale nie zapominam także o innych piwnych smakach. Ale dość dygresji, wracamy do sedna Raciborskiego Miodowego. Jest to piwo o całkiem przyjemnym kolorze, bardzo nieciekawej pianie, przyjemnym zapachu i zaskakująco dobrym smaku i dla mnie, optymalnie jest wysycone. Fanom miodnego i piw słodkich na pewno zasmakuje. Jako, że jest to piwo miodowe i dobrze zbalansowane smakowo, to proponuję na jesienno-zimowe wieczory, a także do deserów, np. ciast. Butelkę Raciborskiego Miodowego zdobi etykieta w stylu odpowiednim do piw od Zamkowego. Gustowna, pasująca do miodowego jak ulał, przenosi mnie troszkę w czasy sprzed dwóch epok.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 3
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 9

Ocena całościowa: 7,22/10

1 komentarz:

  1. Wczoraj piłem, nie podeszło mi. Uderzyła mnie wodnistość tego piwa. Pod całkiem zdatną kołderką nie ma już nic. Do tego jak dla mnie wysycenie jest niemal zerowe. Za mało...

    OdpowiedzUsuń