środa, 30 kwietnia 2014

Rebel - Kolendra

Przedstawiam piwo Rebel Kolendra.



Zawartość ekstraktu: 11,7%.

Zawartość alkoholu: 4,5% obj.

Kolor: słomkowo-złoty, delikatnie mętny.

Zapach: pszeniczno-kolendrowy, w tle delikatne nuty cytrusów oraz leciutkie mokrego kartonu.

Smak: głównie nuty kolendry oraz cytrusowe.

Piana: biała, wysoka, średnio pęcherzykowa, dość szybko opada i znika.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 9 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, brak info o zwrotności.

Producent: Browar Cornelius (Sulimar Sp. z o.o.)
 
 
Podsumowanie:

Dziś tak piękna pogoda za oknem, temperatura wysoka, ja po raz pierwszy założyłem w tym roku szorty. W tak pięknych okolicznościach natury postanowiłem się napić czegoś orzeźwiającego i skusiłem się na jedno z najnowszych piw z Browaru Cornelius, czyli Rebel Kolendra. Czy mnie orzeźwiło? Ano zobaczmy. Piwo po nalaniu do szklanki ukazuje swoja słomkowo-złotą barwę i bardzo delikatną mętność. Dla mnie zbyt delikatna. Piana początkowo mocno kusi swoja bujnością oko, jakkolwiek po krótkiej chwili redukuje się szybko do zera. W zapachu dominują nuty kolendry, które przykrywają dość wyraźnie nuty słodowe oraz nutki cytrusowe. Z tła wyłaniają się także, niestety, aromaty mokrego kartonu. W smaku także dominują mocne nuty kolendrowe i delikatne cytrusy. Balans smakowy przegięty w jedną głownie stronę. Piwo jest dość mocno wysycone. Jest lekko wodniste, ale mimo wszystko dość orzeźwiające i pijalne. Etykieta główna zdobiąca butelkę jest bardzo średnia graficznie i kolorystycznie, prezentuje się dość ... biednie. Kontra już wypada znacznie lepiej. Sporo ciekawych informacji. Ogólnie rzecz biorąc nowość z Piotrkowa nawet przyjemnie orzeźwia, ale w sprawach zapachowo-smakowych nie zachwyca szczególnie. Wypite głownie z ciekawości i na tym na razie pozostanę.

Moja ocena: 
Kolor: - 7
Piana: - 7
Zapach: - 6
Smak: - 6
Etykieta: - 6

Ocena końcowa: 6,32/10

Cena: 3,99 PLN [TESCO - Olsztyn]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz