wtorek, 22 kwietnia 2014

Lwówek - Jankes

Przedstawiam piwo Lwówek Jankes.



Zawartość ekstraktu: 12,5%.

Zawartość alkoholu: 4,2% obj.

Kolor: bursztynowy, opalizujący.

Zapach: dość intensywny, słodowo-chmielowy, sporo nut żywicznych, w tle nuty mango i cytrusowe.

Smak: słodowo-chmielowy, wyraziste nuty mango oraz delikatne cytrusowe oraz żywiczne, goryczka na finiszu wyraźna, mocna, ale nie zalegająca.

Piana: kremowa, dość wysoka, średnio gęsta, szybko się rozrzedza i szybko opada, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 3 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Lwówek
 

Podsumowanie:

Jakiś czas temu, dostałem przesyłkę z Browarów Regionalnych Jakubiak, w której było nowe lwóweckie piwo. Butelka bez etykiety, kryjąca w sobie tajemnicze piwo. Piwo, które po jakimś czasie okazało się Jankesem, które lada chwila miało wejść na rynek. Jak etykieta informowała miało być to Lwóweckie Ale Niefiltrowane. Pijąc to piwo, które sam nazwałem 'RC', czyli 'Release Candidate', bardzo mi podeszło i już wtedy wiedziałem, że to będzie hit. 
 
 
No i w końcu pojawiło się na rynku. Piwo, pisze tu już o wersji rynkowej, ma bardzo ładna barwę. Piana piwa, w porównaniu do wersji przedpremierowej, już nie taka bujna i niestety szybko się zredukowała. Można rzecz, że to najsłabszy punkt tego piwa. Przejdźmy do najważniejszego. Zapach dość intensywny i rześki, bardzo przyjemny. Mocno żywiczny z wyłaniającymi się z tła nutami mango, które ja bardzo uwielbiam i nutami cytrusowymi. Pachnie bardzo ładnie, naprawdę. W smaku słód przyjemnie kontrowany jest przez akcenty chmielowe. Tu na pierwszym planie cudowne mango (za to najbardziej lubię to piwo). Potem dochodzą nas niuanse żywiczne i cytrusowe, a wszystko wieńczy przyjemna, dość mocna, ale nie zalegająca goryczka. Wysycone jest umiarkowanie. Piwo jest, jak na swój ekstrakt dość treściwe i bardzo orzeźwiające. Butelkę Jankesa, oblepia inna stylowo, w stosunku do pozostałych, etykieta, która mimo swojego minimalizmu bardzo mi się podoba. Jeszcze bardziej podoba mi się kontra i 'chmielowe puzzle', które tu działają troszkę jak gra 'memory' i z każdą nową warką (najprawdopodobniej) będą odkrywały, która odmiana chmielu kryje się pod danym puzzlem. Dla mnie bardzo fajne zagranie marketingowe. Na razie wiemy, że użyty został polski chmiel Sybilla, ale wiemy tez, że mamy tu amerykańskie odmiany, ale do końca jeszcze nie wiemy jakie. Kończąc wpis napiszę tylko dwa słowa - świetne piwo!   

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 6
Zapach: - 9
Smak: - 9
Etykieta: - 8

Ocena całościowa: 8,48/10

13 komentarzy:

  1. No to przynajmniej dzięki Tobie wiem, że jest tak samo dobry jak ten przedpremierowy. Ja go jakoś upolować nie mogę w żadnym sklepie :\

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poluj, poluj, warto zakupić kilka sztuk, bo na obecną pogodę nada się jak ulał :)

      Usuń
    2. W Jeleniaj Górze niestety też trzeba polować, bo pojawia się sporadycznie

      Usuń
  2. szczerze?
    jakas pomyłka, jakbym sie zywicy z drzewa najadł i zagryzl jalowcem
    wg mnie calkowicie nie nadaje sie do picia
    chyba juz calkiem przesadzili z kombinacjami
    wniosek - nigdy wiecej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po porostu nie wiesz co dobre,leć po koncerniaki

      Usuń
  3. Świetne, mieści się w moim top five. Aczkolwiek jestem nowicjuszem w świecie piw. Smakuję je od roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. do Anonimowy
    to wracając do domu kup sobie Lecha albo Tyskie, bo widać wyszukane smaki nie są dla ciebie.
    Ja osobiście uważa to piwo za jedne z najlepszych jakie są aktualnie na rynku. Bardzo podobne do Grand Prix od Ciechana.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Lech i tyskie to syf,a jankes jeszcze do tego ma tyle wspolnego z chmielem co ja z ksedzem.Nie gustuyje w piwach o zapachu cholera wie czego ,owocow chyba.Chmiel to chiel.Krombacher pils i Bitburger to sa prawdziwe piwa ,a nie owocowy raj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bardzo lubie Krombacher pils i Bitburger, ale to lagery. Mimo wszystko wyzej stawiam ALE, a Jankesa uwazam za swietne piwo. Aromat cytrusow, goryczka zywiczna. To nie jest zwykle piwo.

      Usuń
    2. wszystko się zgadza,świetny browarek

      Usuń
    3. wszystko się zgadza,świetny browarek

      Usuń