niedziela, 15 grudnia 2013

SzałPiw - Kejter

Przedstawiam piwo SzałPiw - Kejter



Zawartość ekstraktu: 15,0%.

Zawartość alkoholu: 6,0% obj.

Kolor: ciemnobursztynowy, mętny.

Zapach: niezbyt intensywny, słodowo-drożdżowo-owocowy.

Smak: słodowy, wyraźna także drożdżowość i owocowość, w tle i na finiszu niezbyt intensywna i niezbyt długa goryczka.

Piana: biała, niska, niezbyt gęsta, szybko opada.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: ok. 4 tygodni.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Bartek dla Browaru SzałPiw


Podsumowanie:

Będąc ostatnio w Lublinie, udało mi się kupić kolejne butelkowe piwo z Browaru SzałPiw. Tym piwem był Kejter. Kejter to w poznańskiej gwarze kundel. Oto kilka słów ode mnie na temat tego piwa, które podobno miało być AIPA, a okazało się być American Amber Ale. Piwo ma ciemnobursztynową barwę i jest bardzo mętne. Wydaje się jakby było brudne. Piana, hmmm, ciężko cokolwiek napisać. Po nalaniu pojawia się niezbyt pokaźny kożuszek, który szybko znika. Zapach Kejtera niezbyt intensywny i nie za bardzo zachwycający. Mnie nie przekonał. Smak, podobnie jak aromaty, nie wywołał u mnie efektu zadowolenia z picia piwa. Goryczka także nie do końca przyjemna. Wysycone dość wysoko. Treściwe jest. Butelkę Kejtera oblepia genialna etykieta. Dla mnie czołówka nie tylko polska, ale i światowa. Grafika, kolorystyka, umieszczenie danych i historyjka genialne. Szkoda tylko, że etykieta, to najmocniejszy punkt tego piwa. Kończąc ten wpis napiszę, że miałem okazję pić Kejtera z beczki, niedługo po premierze i obecnie z butelki i w obu przypadkach 'kundel' ... niestety ... mnie nie zachwycił. Oczekiwałem znacznie więcej.

Moja ocena: 
Kolor: - 7
Piana: - 3
Zapach: - 6
Smak: - 6
Etykieta: - 10

Ocena całościowa: 5,81/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz