wtorek, 3 stycznia 2012

Ciechan - Stout

Przedstawiam piwo Ciechan Stout.



Zawartość ekstraktu: 14,0%.

Zawartość alkoholu: 5,4% obj.

Kolor: bardzo ciemny burgund, klarowny.

Zapach: treściwy, słodowo-winny, wyczuwalne nuty kawowe i karmelowe.

Smak: słodowy, lekko palony, wyczuwalne nuty kawowe i karmelowe, mocno zaakcentowana goryczka na finiszu.

Piana: wysoka, kremowo-brązowa, mocno pęcherzykowa, dość szybko opada, zostawia dwucentymetrowy kożuszek.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 2 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Ciechan



Podsumowanie:

Na początek roku 2012 postanowiłem skosztować piwo z Ciechanowa, wybór padł na Stouta. Piwo to jest trunkiem o przyjemnym kolorze, choć oczekiwałem czegoś bardziej czarnego, ciekawej dosyć pianie, bardzo przyjemnym intensywnym zapachu i takimże smaku, choć niestety dla mnie ciut za wodniste jest. Ogólnie rzecz biorąc piwo bardzo dobre na wieczór, kominkowe wręcz, choć ja sam pewnie też chętnie napiłbym się go w pełnym ludzi i dymu pubie. Butelkę ozdabia typowo ciechanowa etykieta, czyli niczym nie możemy być zaskoczeni, słynny ciechanowski zamek znany ze Sthraszydła jest na swoim zasłużonym miejscu. Ogólnie rzecz biorąc piwo dobre, choć jak na stouta, to uważam, że dość mocno odbiega od superowego stouta z Browaru Południe, jakkolwiek oczywiście zapraszam do spróbowania.

Moja ocena: 
Kolor: - 7
Piana: - 8
Zapach: - 8
Smak: - 6
Etykieta: - 7

Ocena całościowa: 7,16/10 

Cena: 5,20 PLN [DESPERADO - Witomino]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz