czwartek, 5 stycznia 2012

Ciechan - Grudniowy Porter

Przedstawiam piwo Ciechan Grudniowy Porter.



Zawartość ekstraktu: 18,1%.

Zawartość alkoholu: 9,0% obj.

Kolor: bardzo ciemny brązowo-burgundowy, klarowny.

Zapach: treściwy, słodowy, palony, dość pikantny, z mocnymi nutami kawowymi i delikatnymi karmelowymi.

Smak: treściwy, mocno kawowy, wyraźne nuty rodzynkowe, w tle delikatne nuty karmelowe i goryczkowe.

Piana: beżowo-brązowa, średnio wysoka, mocno pęcherzykowa, dość szybko opada do półcentymetrowego kożuszka.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Ciechan



Podsumowanie:

Dziś postanowiłem opisać moje wrażenia z bardzo ciekawą nowością od Ciechana, czyli Grudniowym Porterem. To piwo, które, według etykiety, leżakowało 1095 dni, czyli równo 3 lata. Rozlane to piwo zostało do ... 1095 butelek, seria bardzo limitowana. Ja sam kupiłem dwie butelki. Piwo ma ciekawą barwę, choć oczekiwałem czegoś bardziej czarnego, ładną, ale szybko opadającą pianę, bardzo przyjemny, pikantny zapach i rewelacyjny wręcz smak. Wysycenie bardzo dobre, akuratne. Piwo, bardzo, ale to bardzo dobre, smak przyjemny naprawdę i ta pikanteria uderzająca w nozdrza, bardzo miło. Trudno mi polecić te piwo, bo to seria bardzo limitowana, jakkolwiek, jeśli ktoś je zauważy w sklepie, niech szybko kupuje. Etykieta typowo ciechanowa, jakkolwiek połyskująca, ze słynnym zamkiem ciechanowskim, mała wada to taka, że kapsel też mógłby być limitowany, a nie zwykły ciechanowy. Szkoda wielka tylko, że warzenie tego portera nie zaczęło się miesiąc wcześniej te trzy lata temu, bo byłoby cudownym prezentem od Ciechana przed świętami i mogłoby spokojnie konkurować ze świątecznym nowościami od Pinty i Kormorana. Konkludując, bardzo, bardzo dobre piwo.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 7
Zapach: - 9
Smak: - 10
Etykieta: - 8

Ocena całościowa: 8,81/10 

Cena: 10,00 PLN [SMAK - Gdańsk-Przymorze]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz