sobota, 7 stycznia 2012

Cornelius - Koźlak

Przedstawiam piwo Cornelius Koźlak



Zawartość ekstraktu: 16,5% wag.

Zawartość alkoholu: 6,5% obj.

Kolor: brązowo-burgundowy, klarowny.

Zapach: intensywny, lekko palony, dość mocno owocowy, wyczuwalne śliwki, delikatne drożdże.

Smak: treściwy, leciutko palony, kwaskowy, owocowy, wyczuwalne nuty śliwkowe i delikatne drożdżowe, na finiszu wyczuwalna minimalna goryczka i bardzo delikatny alkohol.

Piana: kremowo-brązowa, wysoka, średnio pęcherzowa, średni czas opadania, zostawia przyjemny centymetrowy kożuszek.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 7 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Cornelius (Sulimar Sp. z o.o.)



Podsumowanie: 

Dziś testowałem Koźlaka od Corneliusa. Piwo ma bardzo ładną koźlakową barwę, przyjemną pianę, intensywny, ciut zaskakujący zapach i takiż też smak. Wysycone jest średnio, ale pasuje tu to bardzo. Powiem tak, mi te piwo bardzo smakowało, jakkolwiek mam tu kilka 'ale'. Te 'ale'. Piwo jest bardzo smaczne, ale dla mnie samego, zbyt owocowe jak na rasowego koźlaka, poza tym, mimo swojej zawartości ekstraktu jest ciut wodniste. W smaku przypomina mi trochę, choć może to być moja subiektywna ocena, piwo klasztorne z Jabłonowa. Te aspekty miały wpływ na ocenę smaku i zapachu. Poza tym na etykiecie napis mówi, że to piwo jasne i tu pojawia się mały problem, bo nawet na koźlaka typu jasnego, moim skromnym zdaniem jest to piwo za ciemne, ma ono barwę koźlaka tradycyjnego. Napis na etykiecie powinien zniknąć. A właśnie, etykieta typowo corneliusowa, ładna graficznie i kolorystycznie, jest też kozioł na niej, poza tym napisem o jasności podoba mi się, jak inne corneliusowe. Podsumowując, piwo jest bardzo dobre, jakkolwiek nie jest to taki typowy koźlak moim skromnym zdaniem. Piwo dobre na każdą porę dnia i roku. Polecam je spróbować, choć miłośnikom koźlaków tych prawdziwych, może nie podpasować.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 7
Zapach: - 6
Smak: - 6
Etykieta: - 9

Ocena końcowa: 6,74/10

Cena: 4,29 PLN [AFROALKO - Gdynia-Obłuże]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz