wtorek, 29 lipca 2014

Browar Jaroty - Bitter z dodatkiem liści herbaty Earl Grey

Przedstawiam piwo Browar Jaroty - Bitter z dodatkiem liści herbaty Earl Grey.



Zawartość ekstraktu: 12,0%.

Zawartość alkoholu: 4,5%-5,0% obj.

Kolor: bursztynowy, mętny, pełen chmielowych drobinek.

Zapach: bardzo intensywny, chmielowo-herbaciano-kwiatowy, wyraziste nuty bergamotki, herbaty, ziół i delikatne nuty cytrusowe.

Smak: słodowo-chmielowo-herbaciany, wyczuwalne także nutki ziołowe, cytrusowe i delikatne kwiatowe, na finiszu przyjemna, niezalegająca goryczka kwiatowo-owocowa-chmielowa.

Piana: biała, bardzo niska, drobno pęcherzykowa, bardzo szybko opada do zera.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: brak danych.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Jaroty


Podsumowanie:

W trakcie spotkania w Biskupcu, podczas pierwszego etapu III Warmińskiego Festiwalu Dziedzictwa Browarniczego, spotkałem się z Danielem Dudą i cała ekipą olsztyńskiego domowego Browaru Jaroty. Warto, tu na początku, dodać, że Daniel Duda, to laureat tegorocznego Konkursu Piw Domowych na Festiwalu Birofilia. Zajął tam pierwsze miejsce w kategorii Cascadian Dark Ale. Na koniec mojego pobytu, Daniel uraczył mnie butelką swojego arcyciekawego piwa, które uwarzył specjalnie na warmiński festiwal. Tym piwem jest bitter z dodatkiem liści herbaty Earl Grey, aromatyzowanej bergamotką. Przyznacie, że brzmi to interesująco i intrygująco zarazem. Już skosztowana próbka na stoisku dostarczyła mi niesamowitych wrażeń aromatyczno-smakowych, więc byłem bardzo szczęśliwy z butelkowego podarku na pożegnanie. Teraz pod dniu pełnym wrażeń, po machaniu wiosłem na Jeziorze Ukiel, spokojnie zasiadłem sobie do zasłużonej piwnej nagrody. Piwo ma bursztynową barwę, jest niesamowicie mętne i pełne, naprawdę pełne, drobin chmielowych. Warto tu dodać, że piwo zostało nachmielone dwiema odmianami polskich chmieli, czyli Marynką i Lomikiem. Piana piwa, hmm, jest bardzo niska i przez bardzo niedługi okres czasy cieszy pijącego swoim istnieniem. Już po otwarciu butelki, dochodzi do nas bardzo intensywny, złożony i przyjemny zapach. Czego tu nie ma? Mamy tu i piękną kwiatowość bergamotki, cudowne aromaty herbaciane, nuty ziołowe i owocowe od chmieli. Smak, tak jak i aromat bardzo złożony. Na pierwszy plan wybijają się nuty herbaciane i kwiatowe, potem dochodzi do spotkania z nutami ziołowymi i owocowymi. Na finiszu do głosu dochodzi bardzo przyjemna, złożona goryczka. Wszystko do dopełniają nuty słodowe. Piwo jest nad wyraz treściwe i orzeźwiające. Naprawdę, genialnie się to pije, szczególnie w taką pogodę. Zawartość szklanki znika w niesamowitym tempie. Butelkę, którą dostałem, ozdabia 'firmowa' etykieta Browaru Jaroty, która jest wykonana w dość klasycznym stylu, z bardzo dobrego materiału. Słowem końca, piwo mnie zachwyciło. Naprawdę odczuwam żal, że to była tylko jedna butelczyna, jakkolwiek mam nadzieję, że chłopacy, za kilka dni w Olsztynie, znowu będą częstowali gości tymże przysmakiem. A przed nami jeszcze premiera ich piwa harcerskiego z dodatkiem bazylii. Oj będzie się działo.

Moja ocena: 
Kolor: - 7
Piana: - 6
Zapach: - 9
Smak: - 9
Etykieta: - 8

Ocena końcowa: 8,19/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz