wtorek, 15 lipca 2014

Kormoran - Warmińskie Rɘwoluɔje

Przedstawiam piwo Kormoran Warmińskie Rɘwoluɔje.



Zawartość ekstraktu: 12,5%.

Zawartość alkoholu: 5,2% obj.

Kolor: złoty, mętny

Zapach: średnio intensywny, zbożowo-chmielowy, wyraźne nuty owocowe, kwiatowe i ziołowe.

Smak: słodowo-chmielowy, delikatnie słodkawy, wyraźne nuty owocowe, kwiatowe i ziołowe, w tle i na finiszu niezbyt silna, przyjemna nie zalegająca goryczka.

Piana: biała, wysoka, średnio gęsta, średnio pęcherzykowa, średni czas opadania, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 3 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Kormoran

 
Podsumowanie:

Wczorajszy urodzinowy wieczór spędziłem z moimi przyjaciółmi. W tym czasie biesiadowaliśmy w dwóch olsztyńskich knajpach Stara Warszawska oraz Winyl. W tej pierwszej zauważyłem, że dostępna jest ostatnia nowość z rodzimego Browaru Kormoran, czyli Warmińskie Rɘwoluɔje. Nie zastanawiałem się więc długo i od razu je sobie zamówiłem, by uczcić moje urodziny ... numer 39. Warmińskie Rɘwoluɔje to jest Olsztyńskie na nowo, że tak to ujmę. Tak, jak na etykiecie odwrócone są literki, tak tu odwrócono chmielenie. Goryczkową Marynkę dano na aromat, a aromatyczną Sybillę na goryczkę. Dodatkowo, piwo nachmielono na zimno. Szczerze mówiąc, byłem bardzo ciekawy efektu końcowego. Jakie są więc te Warmińskie Rɘwoluɔje i jaki efekt dało zmienione chmielenie. Piwo ma ładną złotą barwę i jest przyjemnie mętne. Zrezygnowano z filtracji. Piana też całkiem przyjemna i ogólnie mówiąc, piwo ładnie się prezentuje w pokalu. Zapach może niezbyt intensywny, ale całkiem przyjemny. Od razu wyczuwalny jest tu sznyt kormoranowy, że tak to ujmę. Wyraźna zbozowość i przyjemna owocowość, ziołowość i kwiatowość. Delikatnie słodkawy ten zapach. W smaku przyjemnie zbalansowana słodowość z niuansami chmielowymi. Jest delikatnie słodkawo. Nuty owocowe, kwiatowe i ziołowe dość ładnie tu grają. W tle i na finiszu możemy raczyć się przyjemną, delikatną, nie zalegającą goryczką. Piwo jest dość wysoko wysycone. Jest przyjemnie pijalne i dość treściwe. Butelkę ozdabia etykieta nowego typu. To także element rewolucji. Kolorystyka, hmm, średnio mi się podoba, ale grafika i fajnie odwrócony napis już tak. Co jeszcze delikatnie zadziwia, to fakt, że piwo to oznaczono jako 'lager z odwrotnym chmieleniem', co pewnie wielu osobom nic nie będzie mówić. Na kontrze mamy historię piwa, wszelkie najważniejsze dane oraz ikonkę Dziedzictwa Kulinarnego Warmii, Mazur i Powiśla. To piwo zapoczątkowało także rewolucję w samym portfolio browaru. Otóż znikł podział na Podróże Kormorana, Specjały Kormorana i Regionalne z Warmii i Mazur (przynajmniej na stronie). Piwo to także wykluczyło na zawsze piwo Olsztyńskie z oferty. Tak, czy siak, piwo mi naprawdę zasmakowało i nie pisze tego jako olsztyniak i osoba, która mocno kibicuje miejscowemu browarowi. Nie jest to piwo oczywiście jakimś tam nowofalowym gigantem, ale jest to naprawdę bardzo fajny lager. Ja sam już skosztowałem kilka.

Moja ocena:
Kolor: - 10
Piana: - 8
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 9
Warka: 13.10.2014

Ocena całościowa: 8,35/10

Cena: 5,00 PLN
[ĆWIARTKA - Olsztyn-Wojska Polskiego]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz