poniedziałek, 24 lutego 2014

Widawa - Winter Ale

Przedstawiam piwo Widawa - Winter Ale.



Zawartość ekstraktu: 14,0% wag.

Zawartość alkoholu: 5,6% obj.

Kolor: bursztynowy, lekko mętny, pełen drobinek chmielowych.

Zapach: słodowo-chmielowy, lekko słodkawy, wyraźnie owocowy, głównie nuty cytrusów, delikatne nuty mango oraz żywiczne.

Smak: słodowo-chmielowy, wyraźne owoce tropikalne, lekkie posmaki żywiczne, goryczka dość mocna, niezbyt mocno zalegająca.

Piana: kremowa, średnio wysoka, średnio gęsta, opada w średnim tempie.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: ok 4 tygodni.

Opakowanie: butelka 0,33l, bezzwrotna.

Producent: Browar Widawa


Podsumowanie:

Mimo, że piękne słońce za oknem, pomimo faktu, że temperatura grubo powyżej zera, nie zważając na fakt, że ptasie trele w tym roku są już czymś bardzo powszechnym, podobno nawet pierwsze bociany przyleciały już, to nadal mamy kalendarzową zimę, więc postanowiłem skosztować coś zimowego. Padło na Winter Ale z Browaru Widawa. Jest to piwo w stylu American amber ale. Piwo ma ładną bursztynową barwę, jest lekko mętne i pełno w nim pływających drobinek chmielu, które mi jakoś specjalnie się nie podobają. Piana całkiem przyjemna. W zapachu główne nuty, to nuty chmielowe, które oznaczają się aromatami owoców tropikalnych oraz lekką żywicznością. Podobnie jest, jeśli chodzi o odczucia smakowe. Wszystko to dopełnia bardzo przyjemna, rześka, niezbyt długo zalegająca goryczka. Wysycone jest na średnio wysokim poziomie. Jest bardzo pijalne. Zawartość butelki znika bardzo szybko. Butelkę piwa ozdabia etykieta w stylu 'widawskim', że tak to ujmę. Co do jej odbioru, to mam ambiwalentne odczucia. Z jednej strony podoba mi się ten minimalizm, a z drugiej troszkę mi tu brakuje pomysłowości Wojtka Frączyka. Ogólnie rzecz ujmując piwo całkiem smaczne, jakkolwiek, jak już to pisałem w przypadku piwa Saint No More wersji 2013, od piw dedykowanych zimie i świętom, oczekuję czegoś więcej.

Moja ocena:
Kolor: - 7
Piana: - 7
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 6

Ocena końcowa: 7,61/10

Cena: 8,90 PLN [TOMSON - Olsztyn-Piłsudskiego 54]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz