piątek, 5 grudnia 2014

Kingpin - Muerto

Przedstawiam piwo Kingpin - Muerto.



Zawartość ekstraktu: 16,5%.

Zawartość alkoholu: 7,0% obj.

Kolor: rubinowo-brunatny, mętny.

Zapach: średnio intensywny, słodowo-ziołowy, wyczuwalne nuty dyniowe i lekkie karmelowe.

Smak: słodowo-dyniowo-chmielowy, delikatne nuty owocowe i ziołowe, na finiszu lekko cierpkawa średnio intensywna goryczka.

Piana: kremowo-beżowa, niska, średnio gęsta, drobno pęcherzykowa, szybko opada do półcentymetrowego otoka, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: około 6 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Zarzecze dla Kingpin


Podsumowanie:

Na warsztat, ostatnimi dniami, wziąłem kolejne piwo od kontraktowca Kingpina, czyli Muerto. Trzecia pozycja w portfolio browaru to ich wariacja na temat piwa dyniowego. W tym wypadku, nie ma zbyt wielu przypraw, za to w składzie mamy rokitnika. Jako, że jestem fanem piw dyniowych, to najnowszego produktu, chłopaków z Kingpina, byłem bardzo ciekawy. Piwo, po wlaniu do szklanki, odkrywa swoje ciemne 'ja'. Barwa rubinowo-brunatna. Piwo jest dość mocno mętne. Piana niezbyt okazała niestety i jest to najsłabszy punkt tego wyrobu. Zapach średnio wyrazisty, ale bardzo złożony za to. Mamy tu nuty słodowe, dyniowe, ziołowe. Pachnie inaczej niż chociażby produkty z Pinty, czy AleBrowaru, ale jest całkiem przyjemne. Otworzyłem je w temperaturze 12-24 stopni Celsjusza i zauwazyłem, że w miare ogrzewania się, aromat bardzo zyskiwał, stawał się bardziej wyrazisty. W smaku treściwe, także złożone. W profilu smakowych napotykamy na słód, dynię oraz chmiel i to ładnie zbalansowane. Wszystko to wieńczy średnio intensywna, lekko cierpkawa goryczka. Muerto wysycone jest na poziomie średnim. Pije sie naprawdę dobrze. Butelkę Muerto oblepia typowa (trzecie piwo, a tu już typowa) kingpinowa etykieta, ze znanym nam prosiakiem. Bardzo fajnie dobrane barwy. Jeśli chodzi o informacje, to wszystko jest, co być powinno. reasumując, mało przyprawowe, ale bardzo dobre piwo dyniowe. 

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 6
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 10
Warka: 12.05.2015

Ocena końcowa: 7,90/10

Cena: 9,50 PLN [SMAK - Gdańsk-Przymorze]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz