poniedziałek, 19 marca 2012

Amber - Pirackie

Przedstawiam piwo Amber Pirackie.



Zawartość ekstraktu: brak danych.

Zawartość alkoholu: 8,1% obj.

Kolor: złoty, klarowny, pełen gazowych bąbelków.

Zapach: słodowy.

Smak: słodowy, słodkawy, w tle goryczka i lekki alkohol.

Piana: biała, średnio wysoka, średnio gęsta, średnio pęcherzykowa, dosyć szybko opada.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,33l, bezzwrotna.

Producent: Browar Amber


Podsumowanie:

Dziś chciałbym Wam przedstawić nowość z Bielkówka, czyli piwo Pirackie. Mimo, że nie przepadam za mocnymi lagerami, to ... etykieta mnie bardzo zaciekawiła i postanowiłem zakupić, pomimo faktu iż ostatnia nowość od Ambera, czyli Amber Zimowy, bardzo mnie rozczarował. Ale wróćmy do Pirackiego. Piwo ma bardzo ładną, pełną złotą barwę, średnią pianę, dość nudnawy, jednostajny zapach i niezbyt szczególny smak. Wysycone jest dość mocno, ale chyba odpowiednio. Pirackie, szczerze mówiąc, poza kolorem, niczym szczególnie nie zachwyca. Może to dlatego, że jak nadmieniłem wcześniej, nie przepadam za mocnymi lagerami, a może po prostu dlatego, że ostatnimi czasy, według mnie, Amber mocno obniża loty. Mając w swojej ofercie takie sympatyczne piwa, jak Koźlak, Żywe, Grand Imperial Porter, czy nawet Johannes, nie rozumiem, czemu rozszerza swoją ofertę o piwa, które do tego grona nie pasują, a chodzi właśnie o Pirackie. Moim zdaniem te piwo, to kolejny krok w niewłaściwym kierunku. Najmocniejszym punktem tego piwa, oprócz koloru, jest etykieta, faktycznie piracka, jakkolwiek widać, że przygotowana, by ozdabiać budżetowy trunek. Podsumowując, Amber kolejny raz obniża loty i to dość mocno i powinien chyba dość mocno zastanowić się nad kolejnymi nowościami.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 6
Zapach: - 5
Smak: - 5
Etykieta: - 7

Ocena całościowa: 5,87/10

Cena: 1,60 PLN [DESPERADO - Witomino]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz