niedziela, 31 sierpnia 2014

Perun - Jasny Grom

Przedstawiam piwo Perun Jasny Grom. 



Zawartość ekstraktu: 13,1%.

Zawartość alkoholu: 5,6% obj.

Kolor: bursztynowy, lekko mętny.

Zapach: wyraźnie słodowy, wyraźne nuty karmelowe, nuty chmielowe ukryte, delikatne nuty owocowe mango, ananasa i cytrusów oraz żywiczne.

Smak: wyraźnie słodowy, wyraziste nuty karmelowe, w tle owocowe nuty chmielowe, na finiszu niezbyt silna, delikatnie zalegająca garbnikowa goryczka.

Piana: kremowa, dość wysoka, dość gęsta, drobno pęcherzykowa, dość wolno opada, zostawia miłe osady na szkle.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesiące

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Zodiak dla Browaru Perun


Podsumowanie: 

Ostatnio miałem po raz pierwszy w życiu okazję napicia się piwa z browaru kontraktowego Perun. Mowa o piwie Jasny Grom, które zakupiłem będąc przejazdem w Warszawie. Jasny Grom, to według twórców piwa American Pale Ale. Zobaczmy, jak im wyszło w moim mniemaniu. Piwo, po nalaniu do szklanki, całkiem przyjemnie się prezentuje. Jednakże, barwa dla mnie ciut zbyt ciemna. Piana za to bardzo ładna i długo się utrzymująca w szkle. Zapach piwa średnio intensywny i nie do końca przekonujący moje nozdrza. Wyraźnie słodowy. Nuty karmelowe dominują. W tle ukryte, choć wyraźne dość nuty chmielowe - owoców tropikalnych i żywiczne. W smaku także wyraźnie słodowy, w tle możemy wyczuć owocowe nuty chmielowe. Na finiszu do głosu dochodzi niezbyt silna, lekko zalegająca, garbnikowa goryczka. Piwo wysycone jest dość wysoko. Butelkę ozdabiają dość proste graficznie etykiety, które nie do końca do mnie przemawiają. Dodatkowo, brak szczegółowego składu na kontrze. Jest za to nazwisko twórcy piwa - Adam Czogalla. Sympatyczny akcent. Ogólnie rzecz biorąc. Piwo nie do końca mnie przekonało. Brak w nim, oczekiwanej przeze mnie, rześkości, lekkości, bogatszych doznań chmielowych.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 9
Zapach: - 6
Smak: - 6
Etykieta: - 5
Warka: 31.01.2015

Ocena końcowa: 6,77/10

Cena: 7,00 PLN [RODZINKA-BIS - Warszawa-Mokotów]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz