poniedziałek, 19 maja 2014

AleBrowar - Ortodox - Mild

Przedstawiam piwo AleBrowar - Ortodox Mild



Zawartość ekstraktu: brak danych.

Zawartość alkoholu: 4,2% obj.

Kolor: miedziano-brązowy, lekko mętny.

Zapach: słodowo-owocowy, wyczuwalne nuty karmelowe, palone i orzechowe.

Smak: słodowo-chmielowy, lekko kwaskowe, wyczuwalne nuty palone, orzechowe, dość wysoka goryczka.

Piana: beżowa, wysoka, dość gęsta, średnio pęcherzykowa, średni czas opadania, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: 5 tygodni.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Ale Browar w zaprzyjaźnionym Browarze Gościszewo
 
 
Podsumowanie:

Kolejna degustacja u mnie i kolejne piwo z AleBrowaru i kolejny Ortodox. Tym razem był to mild. Szczerze, bardzo ucieszyłem się na to piwo i miałem wobec niego dość spore oczekiwania. Zacznę może dziś inaczej, czyli od końca. Piwo dość mocno wyróżnia się na półce sklepowej, biało-jarzeniowa etykieta dość mocno bije w oczy. Wygląda troszkę tak, jakby została pomazana markerem. Graficznie szału nie ma, ale jak mówię, ciężko to piwo przegapić będąc w sklepie z dobrym piwem. A właśnie, jak samo piwo? Piwo ma całkiem ładną barwę i jest lekko zmętnione. Piana także może się podobać. Ogólnie rzecz ujmując, w szklance prezentuje się bardzo ładnie. Zapach całkiem przyjemny, złożony  i taki, jakiego oczekiwałem. Mamy tu nuty palone, orzechowe, karmelowe. Naprawdę mi się podoba. W smaku główne role odgrywają słodowośc i chmielowość. Tu także nuty palone i orzechowe, do tego całkiem przyjemna goryczka na całej długości smaku. Przeszkadza mi tylko to, że piwo jest lekko kwaskowe. Wysycone jest na poziomie średnim. Piwo, jak na milda, jest całkiem treściwe moim zdaniem. Reasumując, mimo słów krytyki, które spadły na to piwo i pomimo faktu, że wielu osobom to piwo po prostu nie podeszło, to ja wypiłem je ze smakiem. Co ciekawe, wypiłem już kilka sztuk tego 'ortodoksa'. Ja w przypadku tego piwa jestem na 'tak'. Ciekawe, co AleBrowar zaproponuje nam w przypadku kolejnego piwa z serii - może Scotch ale, old ale albo brytyjskie IPA. Pożyjemy i zobaczymy!

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 8
Zapach: - 8
Smak: - 7
Etykieta: - 6

Ocena końcowa: 7,77/10

1 komentarz: