czwartek, 15 lutego 2018

Browarnik z Warmii, czyli Tomek i Warmia w jednym piwie

Gdy jakoś na początku listopada, razem z Danielem Dudą i Łukaszem Milą, piwowarami Browaru Warmia, usiedliśmy razem w pięknych okolicznościach leżakowni browaru, nawet nie przypuszczaliśmy, że to spotkanie będzie miało tak zacny finał. Padł pomysł, połączenia sił i uwarzenia wspólnie piwa. Na początku, pomysł z którym przyszedłem do chłopaków był zupełnie inny, ale okoliczności nie od nas zależne, spowodowały, że musieliśmy zmienić koncepcję i wpadłem na pomysł by uwarzyć zupełnie, co innego, a po kolejnych rozmowach, padło na amerykańską klasykę i tak zrodził się kręgosłup piwa w stylu Imperial IPA. Jako, że mi, jak i Danielowi i Łukaszowi ten styl bardzo pasuje, a i pora roku odpowiednia, więc wszyscy przyklasnęliśmy pomysłowi.

Pozostało jeszcze spytać właścicieli Browaru Warmia, co sądzą o powyższym pomyśle. Tu także idea spotkała się z aprobatą i po kilku tygodniach, ja wraz z Danielem i Łukaszem stanęli przy garach i 13 grudnia (piękna data), uwarzyliśmy wspólnie Imperial IPA. 

W trakcie warzenia, myśleliśmy nad nazwą i padło na Browarnik z Warmii. Nazwa, jak pewnie się domyślacie, jest dwuznaczna. Po pierwsze, jako rodowity olsztynianin, jestem także rodowitym Warmiakiem, więc nazwa odnosi się do miejsca mego pochodzenia. Z drugiej jednak strony, piwo zostało uwarzone w Browarze Warmia, czyli z połączenia części nazwy mojego bloga i browaru, powstała powyższa nazwa. Nam się spodobała i zaakceptowana została bez sprzeciwu.

Skoro się uwarzyło, skoro się nadało nazwę, to trzeba było pomyśleć o tym, jak piwo będzie się w przyszłości, czyli w swojej gotowości, prezentowało. Trzeba było zamówić wzór etykiety. Z tą kwestią, zgłosiłem się do mojego serdecznego kamrata Kacpra Gronia, którego pewnie kojarzycie, jako współtwórcę bloga Piwna Zwrotnica. Pomysł zlecenia tejże, żmudnej i niewdzięcznej roboty Kacprowi nie przyszedł znikąd. Otóż Kacper, jest także twórcą mojego logo, które cieszy mój blog już od ponad dwóch lat, jak nie dłużej, więc do kogóż innego miałbym się zgłosić, jak nie do Kacpra.


Na etykiecie możemy zobaczyć takie symbole Warmii, jak Wysoka Brama w Olsztynie, czy Zamek Biskupów Warmińskich w Lidzbarku Warmińskim, a także naturę Warmii, czyli lasy i jeziora oraz łąki i pola. Przyznajcie, że efekt końcowy wyszedł naprawdę bardzo, bardzo fajnie. Gdy projekt został zaakceptowany, trzeba było zlecić druk, który wykonała firma moich przyjaciół, czyli Reklama na Wczoraj z Olsztyna. Razem z etykietą powstały też browarnikowe kapsle, które wykonał dla mnie mój dobry kolega Rafał Tarasiewicz.


Gdy wszystko to się tworzyło i nabierało realnych kształtów, ja z chłopakami z Browaru Warmia, czekaliśmy, aż piwo odpowiednio się ułoży i ustaliliśmy termin pojawienia się piwa na rynku. W tym także czasie, trzeba było zacząć myśleć o dystrybucji. Jako, że jestem rodowitym olsztyniakiem, ale prawie pół życia spędziłem z Trójmieście i z tym kawałkiem polskiej ziemi jestem mocno związany, więc naturalnym dla mnie było, że w tych dwóch miejscach pojawi się to właśnie piwo. Mimo wielkich chęci, na większą dostępność nie można było sobie pozwolić, z powodu niewielkiej ilości piwa do rozprowadzenia - tylko 10 hektolitrów. Jeśli chodzi o Olsztyn, postanowiliśmy, że sprzedaż skupimy wokół miejsca uwarzenia, czyli Browaru Warmia. W przypadku Trójmiasta, jedynym możliwym kontaktem była hurtownia mojego przyjaciela Dominika Stankiewicza Stanbud, z którą od lat już, żyję w przyjacielskich warunkach. Większość Trójmieszczan kojarzy tę firmę, ze słynnym sklepem Smak, który dawno, dawno temu tutaj opisałem. Dzięki naszej współpracy, piwo Browarnik z Warmii, pojawi się w poniższych miejscach (kolejność alfabetyczna):
- AleBrowar Gdynia - Gdynia,
- Cathead - Gdańsk,
- Degustatornia - Gdańsk,
- Kandelabry - Gdynia,

W każdym z tych lokali, oprócz piwa lanego z beczki, będzie można także, tu informacja głównie dla birofilów, zaopatrzyć się w zestawy kolekcjonerskie (etykiety i kapsle). Ilość zestawów bardzo limitowana. Firma Stanbud zadbała także o butelki, które pojawią się w kilku trójmiejskich sklepach i lokalach.


Jako, że piwny świat strasznie uwielbia premiery, to i w przypadku tego piwa, takowe się pojawią: olsztyńska i trójmiejska. Ta pierwsza, jak się domyślacie zapewne, zostanie zorganizowana w Browarze Warmia, w piątek 16 lutego o godzinie 19:00. Oprócz piwa, czeka was spotkanie z twórcami piwa, którzy opowiedzą jeszcze więcej o samej idei powstania tego piwa, zestawy kolekcjonerskie, odszpunt pierwszej, gratisowej beczki Browarnika z Warmii i po prostu genialna atmosfera wśród piwnej braci. Premiera trójmiejska natomiast, będzie miała miejsce u moich sympatycznych przyjaciół, dwóch Łukaszy, Guza i Jankowskiego, czyli właścicieli lokali Cafe Lamus i Lawendowa 8. W momencie powstawania idei Browarnika z Warmii, przedstawiłem tez pomysł Łukaszowi Jankowskiemu, który entuzjastycznie podszedł do tematu i bardzo się ucieszył ze wspólnej inicjatywy przeprowadzenia oficjalnej premiery u nich. Trójmiejska premiera odbędzie się w tym drugim ,lokalu, czyli Lawendowa 8, w sobotę 17 lutego o 20:00.


Cóż mi zatem pozostało? Nic tylko, wszystkich tych, którzy w powyższych dniach będą w Olsztynie i Trójmieście, zaprosić na spotkanie z piwem Browarnik Tomek oraz osobami zaangażowanymi w ten projekt. Wierzymy mocno, że piwo przypadnie wam do gustu i w tych dniach dostarczy wiele radości i ponownie ukaże starą, genialną prawdę, że piwo łączy ludzi. 

Pierwsze testy już za nami i wiecie co? Jest bardzo, bardzo dobrze. Oczywiście moja ocenia nie jest do końca obiektywna, gdyż to piwo to jakby moje dziecko, a każdy rodzić swoje dziecię chwali, ale wierzę, że nie są to słowa rzucone na wiatr.


Chciałbym wszystkim osobom, które pomogły mi w realizacji idei Browarnik Tomek serdecznie podziękować, a wszystkich was jeszcze raz serdecznie zapraszam na premiery, na spotkanie i na ... no piwo ... oczywiście. Wasze zdrowie!

4 komentarze:

  1. Piłem. Pyszne. Doskonała robota. 10/10.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki :) Bardzo się, wraz z ekipą Warmii, cieszę na taką ocenę :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Pochwal się na l.net.pl bo tam czekają ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie zapomniałem (za dużo na głowie), ale wrzuciłem tam tego linka ;-)

      Usuń