sobota, 28 kwietnia 2012

Głubczyce - Grodzkie Niefiltrowane

Przedstawiam piwo Głubczyce Grodzkie Niefiltrowane.



Zawartość ekstraktu: brak danych.

Zawartość alkoholu: 5,2% obj.

Kolor: jasny bursztyn, taki żółtawy, mętny.

Zapach: słodowy, w tle lekkie kwiatowe nuty.

Smak: słodowy, lekko maślany, leciutko słodkawy i ciasteczkowy.

Piana: biała, wysoka, dość gęsta, dość wysoka, mocno pęcherzykowa, średni czas opadania.

Pasteryzacja: brak info.

Termin przydatności do spożycia: brak danych.

Opakowanie: puszka 0,5l.

Producent: Zakłady Piwowarskie Głubczyce



Podsumowanie:

Dziś u mnie na blogu piwo z Biedronki, a konkretnie grodzkie Niefiltrowane z Z. P. Głubczyce S.A. Szczerze mówiąc, zawsze omijałem Biedronkę szerokim lukiem, może dlatego, że nie można tam płacić kartą, a może dlatego, że wolę Lidla. Dlatego też nie spodziewałem się, że kiedykolwiek kupię tam piwo, tym bardziej w puszcze. Jednak po wysłuchaniu audycji o Grodzkim Niefiltrowanym na blogu Baani oraz po przeczytaniu recenzji Bartka z Mojego Kufelka, postanowiłem sam po nie sięgnąć i szczerze mówiąc, miło się zaskoczyłem. Piwo ma bardzo przyjemną, mętną barwę, a ja akurat jestem wielki fanem mętnych piw. Piana o dziwo, bardzo ładna, gęsta i dość długo utrzymująca się w szklance. Zapach? No tu troszkę mogło by być lepiej, ale tragedii nie ma, czuć dość wyraźną słodowość. Smak nawet przyjemny, aczkolwiek dla mnie nazbyt wyczuwalne ciasteczka. Jest nawet treściwe, ale na pewno za słabo nasycone dwutlenkiem węgla. Sztoda tego wysycenia, bo tak piwo mogłoby naprawdę nieźle orzeźwić moje podniebienie, a tak jest w tym temacie tylko dostatecznie. Grodzkie Niefiltrowane wlano do puszki, lub jak kto woli, konserwy, które zazwyczaj omijam. Puszka, sama w sobie, podoba mi się i kolorystycznie i graficznie. Podsumowując, nie jest to może rewelacyjne piwo, ale jak na towar biedronkowy, to piwo naprawdę jest dobre i to w dodatku za śmiesznie niską cenę.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 8
Zapach: - 6
Smak: - 6
Puszka: - 8

Ocena końcowa: 6,87/10

Cena: 1,99 PLN [BIEDRONKA - Gdynia-Wielki Kack]

2 komentarze:

  1. Sam bym lepiej recenzji nie napisał - pełna zgoda!

    OdpowiedzUsuń