piątek, 22 czerwca 2012

Południe - Krakowiak Miodowy

Przedstawiam piwo Krakowiak Miodowy.



Zawartość ekstraktu: 12,5%.

Zawartość alkoholu: 5,8% obj.

Kolor: jasnozłoty, bardzo delikatnie mętny.

Zapach: przyjemny, wyraźnie miodowy, bez akcentów piwnych.

Smak: słodki, miodowy, ciut tępy, brak nut słodowych.

Piana: biała, średnio wysoka, średnio gęsta, szybko opada, zostawia masę osadów na szklance.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Południe



Podsumowanie:

Dziś wziąłem na warsztat kolejne piwo miodowe, które zagościło na polskim rynku. Tym piwem jest Krakowiak Miodowy z Browaru Południe. Piwo ma dosyć ładna barwę i jest bardzo leciutko zmętniałe co mi się bardzo podoba. Pianę ma dosyć średnią, której nie da się popodziwiać zbyt długo. W zapachu dominuje miód. Trudno mi określić, czy sztuczny, czy naturalny. Napisane na etykiecie jest, że jest gryczany. W smaku jest podobny do tego co możemy zbadać nosem. Wyraźna, słodka miodowość, ale czy naturalna, no właśnie nie wiem, moim zdaniem trąci lekko sztucznością. W produkcie z Manufaktury Piwnej, czyli w Piwie na miodzie gryczanym, ta miodowość jest jednak inna, bardziej naturalna moim zdaniem. W zapachu i smaku, brak jest akcentów słodowych i goryczki. Piwo jest lekko wodniste i wysycone dość średnio, co niestety drażni podczas picia. Butelkę Krakowiaka Miodowego zdobi bardzo ładna graficznie, kolorystycznie i stylowo etykieta, bardzo mi się podoba. Na kontrze mamy wszystkie najważniejsze informacje, a dodatkowo producent ozdabia butelki czymś na kształt liściku, który jest dodawany do kwiatowych bukietów. Bardzo mi się to podoba. Podsumowując, Krakowiak Miodowy, mnie amatora miodowych piw, niczym szczególnym nie zaskoczył, trochę zawiódł, bo oczekiwałem więcej. Na obecną chwilę, miodowe produkty z Manufaktury Piwnej, Kormorana i Ciechana biją Krakowiaka Miodowego na głowę..

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 5
Zapach: - 7
Smak: - 5
Etykieta: - 10

Ocena całościowa: 6,29/10 

Cena: 4,60 PLN [DESPERADO - Witomino]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz