poniedziałek, 28 listopada 2016

Prezentacja książki Tomka Kopyry w Browarze Warmia

Minęło już bardzo duuużo czasu od momentu, kiedy ostatni raz coś tu pisałem i umieszczałem. Powodów było kilka: brak czasu, brak samozaparcia, brak chęci i jeszcze kilka innych powodów skali mikro. Nadszedł w końcu ten czas, kiedy trzeba było powiedzieć sobie 'dość lenistwa' i wrócić do pisania, w miarę regularnego. A, że nadarzyła się okazja ku temu, więc postanowiłem wrócić i przeprosić się z klawiatura komputera. Cóż to za okazja, pewnie spytacie? Już wyjaśniam. Do Olsztyna przyjechał Tomek Kopyra, który w ostatni piątek w Browarze Warmia promował swoją książkę 'Piwo. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby nie wyjść na głupka'. 



Oprócz Tomka i jego książek, do Warmii przybyło sporo osób mniej lub bardziej zaznajomionych z piwem, wśród których można było spotkać przedstawicieli warmińskich browarów, piwowarów domowych, ludzie kultury, muzyki i po prostu pasjonatów piwa. 





Przed wystąpieniem autora, do stoiska z książkami i samym samym Tomkiem, ustawiła się dość duża grupa. Nie będę ukrywał, że także ja stanąłem w tym ogonku, by od kumpla 'po fachu', otrzymać kilka złotych słów i by książka, którą jakiś czas temu otrzymałem w prezencie, nie była tylko jedną z wielu w mojej kolekcji, ale by odznaczała się czymś co ją odróżnia od tych dostępnych na półkach sklepowych.










Po podpisaniu książek i wygodnym usadowieniu się przybyłych pasjonatów dobrego piwa, przyszedł czas na właściwą część spotkania, podczas której Tomek opowiadał o zawartości książki oraz o kulisach jej spotkania. Wytłumaczył także, dość szczegółowo, jak sama książka tworzyła się z niczego (słynne 250 kilka znaków dziennie) oraz jaki był cel jej napisania. Oczywiście nie obyło się bez pytań, tych łatwiejszych i tych trudniejszych. Były lekkie kontrowersje, delikatna dawka humoru i oczywiście akompaniament dobrego piwa (Black IPA z Browaru Warmia przemawia do mnie znakomicie).



Po dwugodzinnym wykładzie, wymianie zdań i poglądów, przyszedł czas na pospolity relaks (przed lekturą w czasie zimowych, krótkich dni) przyszedł czas na poprawiny, na które ja jednak się nie wybrałem, z zawodowo-towarzyskich przyczyn, że tak to ujmę.


Niemniej jednak, uważam, że spotkanie z Tomkiem, a także wcześniejsze premiery i kranoprzejęcia w Browarni Stara Warszawska oraz coraz to lepsze opinie o piwach z Browaru Warmia, a także rosnąca cały czas pozycja Browaru Kormoran na polskim rynku piw regionalnych i rzemieślniczych, dobitnie pokazuje, że pozycja Olsztyna i Warmii na piwnej mapie Olsztyna wzrasta. Wzrasta także świadomość piwa, jako napoju szlachetnego, a także faktu, że najlepiej piwo się pije w lokalu. To pozwala mi patrzeć bardzo optymistycznie w przyszłość, szczególnie że na dniach otworzy się w mieście na d Łyną wielokran z prawdziwego zdarzenia (20 kranów), a także chodzą coraz to głośniejsze plotki na temat kolejnego powstającego tu browaru.


Jednakże, by w pełni cieszyć się piwem, polecam tym, którzy chcieli by poznać podstawy związane z piwem, sięgnąć po książkę Tomka. Lektura, podczas degustacji piw, na pewno wam nie zaszkodzi, a może wiele pomóc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz