poniedziałek, 22 lipca 2024

Z wizytą w browarze Pivovar Kolkovna w Pradze

W lipcu ponownie wybrałem się do Pragi, by kontynuować eksplorację miejscowych browarów, a także by zaznać kąpieli w tamtejszych otwartych basenach. Tutatj, zajmiemy się tą pierwszą kwestią i chciałbym wam teraz przedstawić kolejny praski browar. Tym razem, zapraszam was do najnowszego stołecznego browaru, który otworzył się na klientów w czerwcu tego roku. Mowa jest o Pivovar Kolkovna.
 
 
Browar zlokalizowany jest w dzielnicy Bubeneč, tuż przy granicy z Holešovicami, niedaleko pętli tramwajowej. Dokładny adres browaru to Výstaviště 415. Czynny jest codziennie w godzinach 11:00-23:00.
 
 
Mimo iż lokal działa już prężnie i leje piwo z kranów, to jeszcze sam u siebie nie warzy. W trakcie mojej wizyty, robiono ostatnie szlify przy warzelni. Gdzie obecnie browar warzy swoje piwa? Wybaczcie, ale nie spytałem.
 

 
Mimo wszystko, na kranach bardzo fajny zestaw piw, a mianowicie, stała oferta w postaci: K-Lager 12° (pils), K-Pšeničné 11° (Hefeweizen), K-ALE 11° (APA), K-Tmavá 13° oraz sezonowe K-Speciál, które tym razem okazało się być IPA. Do tego, na kranach dostępne jeszcze Pilsner Urquell i bezalkoholowy Birell.
 
Ja skusiłem się na pilsa, pszeniczkę, 'apkę' i 'ipkę'. Powiem tak, wszystkie piwa stylowe, świetnie wykonane i po prostu świetne aromatycznie i pyszne. 'Ipkę' strzeliłem sobie nawet dwa razy. Jak pisałem wyżej, nie wiem, gdzie obecnie warzą, ale mam nadzieję, że ten sam poziom piwa będą prezentowały, gdy będą warzone na miejscu. 
 
IPA
 
Pszeniczne

APA
 
Cenowo, na miejscu, jest po prostu prasko. Najtańsze miejscowe piwo, za pół litra, kosztuje 59 koron (pszeniczne), a najdroższe 73 (APA). Moim zdaniem, ceny rozsądne. Cena piw sezonowych, zaczyna się od 70 koron. 
 
Dostępny jest także zestaw degustacyjny w formie pięciu próbek po 150 mililitrów, za 119 koron. 
 
Na miejscu można także się posilić, jednak podczas tej wizyty, ja z tego nie skorzystałem.
 
Ogólnie rzecz ujmując, ten nowy praski browar, bardzo przypadł mi do gustu. Super miejscówka, fajny ogródek, super okolica, baaardzo miła, wesoła i przyjazna obsługa i świetne piwo. Odwiedzę ponownie na pewno, by skonfrontować, jak na miejscu się warzy i mam nadzieję, że piwo będzie równie smakowite. Konkludując, polecam odwiedzić, bo miejscówka zacna. Na zdraví!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz