środa, 20 listopada 2019

Jurand - reaktywacja

Kilka miesięcy temu, miałem okazję wizytować piękne mazurskie miasteczko Szczytno, gdzie w budynkach dawnego browaru mieści się obecnie Mazurska Manufaktura Alkoholi, w której to, obecnie następuje reaktywacja szczycieńskich tradycji piwowarskich, gdzie obecnie reaktywuje się browar. Odtworzenie browaru to nie wszystko. Wiąże się z tym faktem także, powrót marki Jurand i piw sygnowanych tą nazwą właśnie. 

Tuż po mojej wizycie w browarze, pojawiły się na rynku dwa piwa sygnowane marką Jurand: Pils i Pszeniczne, warzone na razie kontraktowo w Kościerzynie, które za sprawą włodarzy Mazurskiej Manufaktury Alkoholi, trafiły także w moje ręce. Poniżej zamieszczam film, z degustacji tychże dwóch piw, moje osobiste odczucia, a także kilka innych informacji dodatkowo. Serdecznie zapraszam na projekcję i wasze zdrowie!

 

4 komentarze:

  1. w browarze Regina (?) był warzony kirstalweizen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, nie mam pojęcia, ale sam przyznasz, że pszeniczne nie jest czymś charakterystycznym dla tych ziem.

      Usuń
  2. Witam. A czy kosztowałeś piwo Biskupiec? Jeśli tak, to jakie masz o nim? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosztowałem, ale tylko Chłopa z Warmii, czyli APA. Powiem tak: nie jest to piwo bardzo słabe, ale też nie jest bardzo dobre. Taki średniak w tej kategorii, moim zdaniem oczywiście.

      Usuń