piątek, 24 sierpnia 2012

Tomek w Kazachstanie - część II

W dzisiejszej części, chciałbym opisać piwa z kazachskiego browaru Arasan z miejscowości Rudny. Browar nie posiada strony internetowej, więc nie do końca rozeznany jestem ile gatunków piwa produkuje, jakkolwiek w sklepach widziałem tylko 5 rodzai piw.

 
Wśród piw produkowanych przez Arasan są:
Wiesołye - ekstrakt 12,0 %, alkohol 4,5 %. Piwo o bardzo jasnozłotej barwie, białej, średnio trwałej i średnio gęstej pianie, słodowym zapachu, z nutami ... kawowymi. Taki też jest w smaku, jakkolwiek smak bardzo płaski, szybko zanikający. Piwo bardzo wodniste. Cena 125 tenge, czyli około 2,80 PLN.

Żigulevskoje - ekstrakt 11,0%, alkohol 4,0%. Piwo o takiej samej barwie, jak Wiesołyje, takiej samej pianie. W zapachu dominuje słód i nic więcej. Smak to płaski słód, jest lekko słodkawe i bardzo wodniste. Cena 125 tenge, czyli około 2,80 PLN.

Praga - ekstrakt 11,0%, alkohol 4,0%. Piwo identyczne, jak Żigulevskoje. Cena 125 tenge, czyli około 2,80 PLN.

Rudnevskoje - ekstrakt 11,0%, alkohol 4,0%. Piwo identyczne, jak Żigulevskoje i Praga. Cena 125 tenge, czyli około 2,80 PLN.

Sladek -  ekstrakt 12,5%, alkohol 4,7%. Poza innymi parametrami, piwo identyczne, jak trzy wyżej opisane. Cena 150 tenge, czyli około 3,30 PLN.

Ogólnie rzecz biorąc, poza Wiesołym, miałem wrażenie, że piję cały czas te samo piwo. Piwa te są z rodzaju, spróbować i zapomnieć. Sam wypiłem tylko pół Wiesołego i po 3-4 łyki pozostałych. Wybaczcie, ale po prostu ich nie zdzierżyłem. Wydałem na te piwa około 15 PLN i muszę przyznać, że wolę sobie kupić za tę kwotę Belgi, które są tu do dostania. Na koniec, przesyłam garść kazachskich pozdrowień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz