czwartek, 29 czerwca 2023

Z wizytą w Vinohradský Pivovar w Pradze

Powoli zbliżamy się do końca mojej ostatniej podróży po prasich browarach. Do opisania zostały już tylko cztery. Pierwszym z nich jest Vinohradský Pivovar.
 
 
Przed odwiedzinami browaru, umówiłem się wcześniej z moim piwnym kamratem Michałem, który od kilku lat mieszka w Pradze, a z którym poznaliśmy się ponad rok temu, przy okazji Praskiego Festiwalu Piwa, by spotkać się właśnie w tej lokalizacji i skosztować miejscowych specjałów. Jadąc do Vinohradský Pivovar, byłem już po odwiedzinach pięciu browarów tego dnia i muszę przyznać szczerze, że czułem już lekkie zmęczenie, że tak to ujmę. 
 
Vinohradský Pivovar otworzył swoje piwne podwoja w roku 2013. Znajduje się w dzielnicy Vionohrady, dokładnie przy ulicy Korunni 2506/106. Czynny jest codziennie w godzinach: poniedziałek-sobota 11:00-00:00 oraz niedziela 12:00-00:00. 
 
Browar, wraz z restauracją, mieszczą się w dośc dużej kamienicy ze spadzistym dachem. 
 
 
Tuż po wejściu do środka, wcodzimy pomieszczenia, takiego przypominającego piwnicę (właściwie jest to podpiwniczenie), w której rozstawione są ławy dla odwiedzających oraz mamy tu bar zlokalizowany na końcu tej sali. Wystrój dość skromny, ale przyjemny. 
 

 
W pomieszczeniu obok, a włąściwie w hali obok, mieści się sprzęt warzelny. Niestety, w porzę w której przyszło mi odwiedzić Vinohradský Pivovar, nie było już niogo na warzelni i niestety, nie dane mi było wejść do środka i pozwiedzać zakamarki, jakkowiek duże przeszklenia pozwoliły na to, by sfotografować choć trochę przez szybę. Tyle ile mogłem, tyle uchwyciłem.
 

 
A jak tam piwo w Vinohradský Pivovar? Otóż moi drodzy, w browarze warzy się klasycznie i nowofalowo. Vinohradský Pivovar uznawany jest, za jeden z najlepszych kraftowych browarów w Pradze. W dniu mojej wizyty na kranach było siedem miejscowych piw: Vinohradská 11 (pils, chmielony Premiantem i Saazem), Vinohradská 12 (premum pils, chmielony Saazem i Sladkiem), Jantarová 13 (lager bursztynowy), Ahtanum (AIPA), Seaman (Gose), XYZ (AIPA, chmielona Idaho 7, Mosaic, Azacca, El Dorado i Ahtanum) oraz Hazy Galaxy (Sssion IPA, chmielona Cascade, Galaxy i Sabro). Ja w trakcie wizyty zamówiłem 'jedenastkę', Ahtanum IPA oraz XYZ i wszystkie trzy piwa były superanckie, szczególnie Ahtanum IPA. No, tu naprawdę dobrze się warzy. Aż żałuję, że o tak późnej porze tu wstąpiłem i po odwiedzeniu tylu browarów wcześniej.
 
Ahtanum IPA
 
XYZ

 
Vinohradský Pivovar to także restauracja z dość bogatym wyborem dań. Mamy tu menu dzienne oraz dania z regularnej karty wśród których mamy przystawki do piwa, zupy, sałaty oraz dania główne. Podobno bardzo smacznie tu karmią, ale ja danego wieczoru nie skosztowałem nic. 
 
Jak widać, Vinohradský Pivovar to bardzo fajne miejsce z genialnym piwem. Do tego bardzo sympatyczna, uśmiechnięta i pomocna obsługa za barem. To wszystko czyni, że będę musiał powtórzyć wizytę w tymże browarze podczas następnej wizyty w Pradze, a wam wszystkim serdecznie polecam wpaść tu na dłużej, na piwo i strawę. Na zdravi!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz