czwartek, 15 czerwca 2023

Z wizytą w Pivovar Lajka w Pradze

Po kilku dniach odpoczynku, przyszła najwyższa pora, aby przedstawić wam kolejny praski browar. Tym razem, zabiorę was w podróż do Pivovar Lajka. Od razu nadmienię, że był to szósty browar odwiedzony danego dnia i muszę przyznać, że lekko czułem już wizyty w pozostałych pięciu. Stąd też, ta wizyta nie była zbyt długa, ale bardzo, bardzo miła.
 

Pivovar Lajka powstał w 2019 roku i jest to połączenie browaru i kafejki tak naprawdę. Zlokalizowany jest w dzielnicy Bubeneč, choć tak naprawdę na styku Bubeneč i Holeszowic. Adres browaru to U Akademie 366/11, aczkolwiek to właściwie na rogu U Akademie i Sochařskiej. Browaro-kafejka czynna jest codziennie, w godzinach: poniedziałek-piątek 10:00-24:00 oraz sobota i niedziela 12:00-24:00. Trochę jestem zaskoczony, że w dni powszednie lokal jest czynny dłużej, niż w weekendy. 
 
Przybywając do Lajki, miałem to szczęście, że trafiłem od razu na piwowara.. Patrząc na zdjęcie powyżej, możecie dostrzec trzech rozmawiających dżentelmenów, do których dołączyłem od razu po przybyciu. Okazało się, że ten siedzący na parapecie, w białym podkoszulku z czapeczką na głowie, to właśnie piwowar Lajki - Jan Kotecký. Wysłuchawszy mojej opowieści o zwiedzaniu browarów, po kilku chwilach, z uśmiechem na twarzy, zabrał mnie do piwnicy kamienicy, gdzie zlokalizowany jest sprzęt warzelny oraz leżakownia. Wszystkie dane na temat sprzętu miałem zapisane w starym telefonie. Niestety, on żywot swój zakończył następnego dnia. Po tylu dniach, wyvbaczcie, ale nie pamiętam tychże danych, także poniżej same zdjęcia.
 





Jak widać powyżej, browarek jest mały. Mały, ale prężny. Warzy się tu klasykę czeską, ale także takie specjały jak: wszelkiego rodzaju 'ipy' i pale ale, grisette, witbier, barley wine, nowofalowe lagery, piwa wędzone i inne. Zawsze na kranie mamy coś typowo czeskiego i coś nowofalowego i coś z klasyki z innych regionów świata. Ciekawie, nieprawdaż? W dniu mojej wizyty, na kranach, oprócz czeskich specjałów, dostępny był witbier, a doskonale wiecie, że jestem wielkim fanem tego stylu. Nie czekając więc długo, zamówiłem sobie pucharek tegoż właśnie i muszę przyznać, że był naprawdę pyszny. Do tego, ceny piw naprawdę przystępne. Duże piwa (0,5 litra), to cena pomiędzy 12, a 14 PLN, na nasze. Jak na stolicę, jak na mały browar rzemieślniczy, to naprawdę rozsądne ceny.
 
 
Jak napisałęm wyżej, Lajka, to nie tylko browar, ale także kawiarnia, w której serwowana jest kawa oraz inne alkoholowe i niealkoholowe napoje oraz przekąski do piwa. Mimo iż to lokal nowy i w środku - taki nie do końca piwny - to atmosfera jest bardzo sympatyczna. W środku prawie sami lokalsi, miłośnicy rzemieślniczego piwa i rzemieślniczej kawy. Obsługa młoda, uśmiechnięta, znająca obce języki i po prostu miła. Lajka, to naprawdę fajne miejsce. Mimo iż na rynku piwnym Lajka jest od dopiero czterech lat, to już dość mocno wbiła się w praski i czeski rynek piwa. Często można ekipę browaru spotkać na różnych czeskich targach i festiwalach. 
 
Ja osobiście polecam wizytę w tym miejscu. Miło iż to mały, skromny lokalik i browarek zarazem, to bardzo przyjemny z dobrym piwem i super klimatem. Będąc w Pradze, trzeba tu być. Na sam koniec, chciałbym Janowi jeszcze raz podziękować za wycieczkę po zakamarkach browaru. Do zobaczyska następnym razem. Na zdravi!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz