poniedziałek, 1 września 2014

PINTA - Grodziskie 4.0

Przedstawiam piwo PINTA Grodziskie 4.0.



Zawartość ekstraktu: 7,8%.

Zawartość alkoholu: 2,6% obj.

Kolor: słomkowy, mętny.

Zapach: wyraźnie słodowy, dymiony, w tle nuty pszeniczne.

Smak: słodowy, lekko kwaskowy, w tle nuty dymione.

Piana: biała, wysoka, średnio gęsta, dość duże pęcherze, mocno rozrzedzona, opada dość wolno i zostawia przyjemne osady na ściankach.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Zarzecze dla PINTA


Podsumowanie:

Kilka dni temu udało mi się zdegustować pierwsze piwo z Browaru Zarzecze, a zarazem kolejną, czwarta wariację Grodziskiego spod znaku Pinty. Tak, właśnie tym pierwszym zarzeczańskim piwem było Grodziskie 4.0. Nie czekałem długo z otwarciem butelki i szybko zabrałem się za spożywanie. Piwo po nalaniu do szklanki całkiem przyjemnie się prezentuje, mimo faktu, że piana troszkę zawodzi. Zapach mimo, że przyjemny, to jednak niezbyt wyrazisty, jakby troszkę stłumiony, szczególnie nuty dymione, które dla mnie są zbyt delikatne jednak. W smaku podobnie. Cechy dymionego słodu jakby ukryte pod kołderką nut pszenicznych i kwaskowych. Piwo wysycone jest wysoko. Piwo mimo wszystko jest rześkie, bardzo orzeźwiające i na słoneczna pogodę pasuje jak ulał. Butelkę oblepia etykieta w znanym już stylu, ale ciut innej kolorystyce. Mi się, jak większość etykiet pintowych, podoba bardzo. Ogólnie rzecz mówiąc, piwo dość przyjemne, ale chyba poprzednie warianty, dostarczały jednak większej ilości wrażeń. Teraz pewnie tylko czekać, kiedy pojawi się wersja 5.0.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 7
Zapach: - 7
Smak: - 7
Etykieta: - 10
Warka: 01.02.2015

Ocena końcowa: 7,42/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz