wtorek, 26 lutego 2013

Gościszewo - Pils

Przedstawiam piwo Gościszewo Pils



Zawartość ekstraktu: 11,0% wag.

Zawartość alkoholu: 4,5% obj.

Kolor: złoty, klarowny.

Zapach: wyraźne nuty słodowe, kukurydziane oraz leciutkie nutki maślano-biszkoptowe.

Smak: treściwy, słodowy, w tle nuty ziemiste oraz gotowanego grochu, w tle i na finiszu ledwo wyczuwalna goryczka.

Piana: biała, średnio wysoka, niezbyt gęsta, dość szybko opada.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: 3-4 tygodnie.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Gościszewo
 

Podsumowanie:

Postanowiłem dziś ponownie skosztować piwo z Gościszewa, tym razem postanowiłem wypić ichniego pilsa. Zawsze, przed kupnem, mam wątpliwość, czy gościszewskie piwo jest ok, czy znowu trafię na coś lekko odbiegającego od normy. No niestety, znowu ta druga opcja mi się przytrafiła. Piwo ma ładną złotą barwę i jest przyjemnie klarowne. Piana słaba, bardzo rzadka i szybko ulatniająca się. Zapach nie byłby zły, bo nuty pilsowe wyraźne, ale niespodzianka w postaci aromatu kukurydzy, studzi wszystko. DMS zadomowił się w pilsie. W smaku wyraźna słodowość, ziemistość i grochowość i praktycznie brak jakiejkolwiek goryczki. Bliżej mu do pierwszego, lepszego lagera z supermarketu niźli do rasowego pilsa. Wysycone dosyć wysoko. Etykieta skromna, bez graficznych fajerwerków, ani ładna, ani brzydka. Jestem lekko zdegustowany po degustacji. Niestety, nie urzekło mnie. Nie mam szczęścia do gościszewskich specjałów.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 5
Zapach: - 6
Smak: - 4
Etykieta: - 6

Ocena końcowa: 5,68/10

Cena: 4,29 PLN [AFROALKO - Gdynia-Obłuże]

1 komentarz:

  1. Niestety Gościszewskie specjały zawsze mają ten DMS - np. Rycerz. Bardzo fajne piwko, gdzie akurat DMS aż tak nie przeszkadza. Bardzo nierówny browar.

    OdpowiedzUsuń