wtorek, 5 lutego 2013

Piwna - Pszeniczne

Przedstawiam piwo Piwna Pszeniczne.



Zawartość ekstraktu: 12,6%.

Zawartość alkoholu: 5,4% obj.

Kolor: żółto-złoty, bardzo mętny.

Zapach: intensywny, wyraźne nuty goździka, banana i drożdży.

Smak: wyrazisty, bananowo-drożdżowy, w tle nuty goździkowe.

Piana: biała, bardzo niska, bardzo szybko znika.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: 2 tygodnie.

Opakowanie: butelka 0,33l, bezzwrotna.

Producent: Browar Piwna


Podsumowanie:

Pomimo faktu iż często odwiedzam Browar Piwna i degustuje ich piwa, to dziś po raz pierwszy oceniam ichnie piwo na swoim blogu. Zakupiłem sobie Pszeniczne. Ostatni wypust z beczki bardzo, ale to bardzo dobry. Moim skromnym zdaniem, najlepsze piwo uwarzone na Piwnej. A jak wypada wersja butelkowa ostatniego wypustu. Piwo ma fenomenalną barwę i jest genialnie mętne. Piana Pszenicznego nie zachwyca tak mocno, jak w wersji z beczki. Jest średnio gęsta i bardzo szybko opada. To mnie mocno zaskoczyło. Najsłabszy punkt piwa. Zapach intensywny, wyraźnie goździkowy z nutami banana i drożdży. W smaku jest bardzo podobnie. Piwo wysycone jest bardzo mocno. Może nawet o jeden mały stopień za mocno. Bardzo orzeźwia. Piwo wlane zostało do typowej dla Browaru Piwna, malowanej butelki. Na froncie mamy zarys kamienic na Piwnej, nazwę browaru i datę otwarcia browaru. Na kontrze mamy etapy produkcji piwa, skład, szkoda, że nie szczegółowy, o który aż się tu prosi. Zamiast kontry mamy tasiemkę okalającą szyjkę 'bączka'. na niej mamy nazwę piwa oraz informacje o ekstrakcie i zawartości alkoholu. wszystko to prezentuje się bardzo ładnie. Kończąc wpis, muszę stwierdzić, że Pszeniczne z Piwnej to bardzo dobre piwo. Smakuje mi bardzo. 

Moja ocena: 
Kolor: - 10
Piana: - 5
Zapach: - 9
Smak: - 9
Butelka: - 9

Ocena końcowa: 8,52/10

Cena: 9,00 PLN [BROWAR PIWNA - Gdańsk-Główne Miasto]

4 komentarze:

  1. Czy Piwna obnizyła cenę?Zawsze było po 9 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, edytowałem inny post i zapomniałem zmienić. Mea culpa :)

      Usuń
  2. Bardzo dobre piwo, miałam okazję degustować, chociaż jestem fanką dunkla. Mętność na duży plus też dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje. Ja niedługo ponownie się na nie wybiorę :)

      Usuń