poniedziałek, 25 września 2023

Z wizytą w browarze Craft & Draft Brewpub and Whiskey w Wilnie

Podczas ostatniego urlopu, wracając z Łotwy, zatrzymałem się na jedną noc w stolicy Litwy - Wilnie. Była to okazja do odwiedzenia kilku miejsc związanych z piwem. Nastawiłem się na browary, z czego udało się, tak naprawdę, dość dobrze zobaczyć tylko jeden. Okazał się nim śródmiejski Craft & Draft Brewpub and Whiskey.
 
 
Mały browarek z wyszynkiem zlokalizowany jest w samym centrum Wilna, w niedalekiej odległości od większości turystycznych atrakcji, tuż przy Placu Katedralnym. Dokładny adres to Aleja Giedymina 5. Browar czynny jest codziennie, w godzinach: poniedziałek-środa 16:00-23:00, czwartek 16:00-01:00, piątek 16:00-03:00, sobota 14:00-03:00 i niedziela 14:00-23:00.
 
Lokal, który zajmuje browar wraz z pubem jest niewielki. Na parterze mamy zbiorniki leżakowe, na podpiwniczeniu zainstalowana jest warzelnia, a w piwnicy mamy bar i salę do biesiadowania. Przy lokalu działa też ogródek piwny.
 
 
Sercem browaru jest dwunaczyniowa miedziana warzelnia, która jak pisałem wcześniej, umiejscowiona jest w połowie drogi pomiędzy parterem a piwnicą. Każdy klient schodzący do baru, ma na widoku właśnie ją.
 

 
Zbiorniki leżakowe i wyszynkowe, znajdują się powyżej, na parterze, wystawione za przeszkleniem, także na widoku dla wszystkich, którzy przekraczają próg lokalu.
 

 
Browarek krótko opisany, to teraz zajmijmy się piwem. W dniu wizyty, na kranach dostępnych było 6 różnych piw, a były nimi: piwo sezonowe (nie pamiętam jakie), jasny i ciemny lager, lager miodowy, pszeniczka i cider IPA. 
 
 
Przyznam szczerze, że tego dnia, Craft & Draft był ostatnim miejscem piwnym, które odwiedziłem i byłem trochę już pełny, więc zamówione zostały tylko trzy maluszki, a dokładniej ciemny lager, piwo ... miodowe (miałem chęć i byłem ciekawy) i cydrowa 'ipka'. 
 
 
Wszystkie trzy piwa okazały się pijalnymi, szczególnie w taką pogodę, jaka tego wieczoru była w Wilnie, ale by były czymś bardzo wyjątkowym, to musiałbym skłamać. Po prostu, piwa dla normalnych ludzi, ale na pewno nie dla 'birgików', których oferta browaru, raczej by nie zachwyciła. 
 
 
Browar, jak sama nazwa mówi, to także 'łyskarnia' i prawilna restauracja. Ja sam, z oferty whisky i jedzenia nie skorzystałem, jakkolwiek odnośnie do tego drugiego, to dania noszone przez obsługę, wyglądały zacnie i smakowicie.
 
Obsługa w Craft & Draft Brewpub and Whiskey bardzo miła i uśmiechnięta, mówiąca płynnie po angielsku. Ogólnie rzecz ujmując, lokal bardzo fajny, w gastronomicznym centrum Wilna. Jak wspominałem już, piwo warzone na miejscu przyzwoite, do wypicia i nie zastanawiania się mocno nad jego walorami. Będąc na wileńszczyźnie, odwiedzić warto. Na zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz