środa, 6 sierpnia 2014

Artezan - Château

Przedstawiam piwo Artezan - Château.



Zawartość ekstraktu: 17,0% wag.

Zawartość alkoholu: 7,0% obj.

Kolor: ciemny, czerwono-brunatny, mętny.

Zapach: intensywny, dość kwaśny, wyraźne nuty końskiej derki i stajni, w tle nuty owocowe.

Smak: dość kwaśne, końska derka wyrazista, w tle owocowe.

Piana: kremowo-beżowa, dość wysoka, średnio gęsta, średnio pęcherzykowa, dość szybko opada do centymetrowego kożuszka.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: ok 18 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Artezan
 

Podsumowanie:

W ostatni weekend do Olsztyna, na III Warmiński Festiwal Dziedzictwa Browarniczego, przyjechał jeden z twórców Browaru Artezan, Jacek Materski wraz z żoną. W ramach prezentu dla mojej skromnej osoby, Jacek przywiózł dla mnie zabutelkowane piwa ze swojego browaru. Jednym z nich, było Château (druga warka tego piwa). Piwo to, jak wspominałem już w pierwszym wpisie o nim, leżakowane było w beczkach po winie Bordeaux. Przyznam szczerze, że widok tego piwa bardzo mnie ucieszysz, a że pogoda ostatnio dość przytłaczająca, postanowiłem następnego dnia rozkoszować się jego smakiem. Tak też się stało. Piwo ma ciemną barwę i jest nieprzejrzyste. Piana dość pokaźna, ale szybko redukująca się do centymetrowego kożuszka. Momentalnie po otwarciu butelki, dociera do nas intensywny zapach. Na pierwszy ogień idą nuty kwaśne oraz końskiej derki. Stajnię czuć tak, jakby stało się w jej środku. Dopiero po pewnym czasie dochodzą do naszych nozdrzy aromaty owocowe, szczególnie nuty wiśniowe, śliwkowe i delikatne truskawkowe. W smaku bardzo podobnie, tyle, że tu kwaśne akcenty mocniej wyczuwalne. Stajenne nuty bardzo ciekawe i przyjemne. Piwo wysycone bardzo nisko. Na finiszu delikatnie cierpkie. Dość mocno pijalne. Etykieta troszkę różna od tej, którą mogliśmy podziwiać na butelkach z Château z pierwszej warki. Tamta, mi się bardziej podobała. Ogólnie rzec ujmując, bardzo fajne piwo. Cudownie się je pije szczególnie w taką pogodę, jaką ostatnio mamy za oknem. Dostarcza przyjemnych doznań aromatycznych i smakowych i fantastycznie orzeźwia. Jestem na tak. Jacek, dziękuję bardzo jeszcze raz.

Moja ocena: 
Kolor: - 7
Piana: - 8
Zapach: - 9
Smak: - 8
Etykieta: - 7
Warka: 30.04.2015

Ocena końcowa: 8,13/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz