czwartek, 6 czerwca 2013

SzałPiw - Szczun

Przedstawiam piwo SzałPiw - Szczun



Zawartość ekstraktu: 19,0%.

Zawartość alkoholu: 8,1% obj.

Kolor: złoto-bursztynowy, mętny.

Zapach: drożdżowo-owocowy, nuty owoców tropikalnych, głównie mango, papai oraz rodzynek.

Smak: słodowy, drożdżowo-owocowy, nuty papai oraz mango, lekka ziołowość, w tle delikatna goryczka, na finiszu delikatny alkohol.

Piana: biała, wysoka, średnio gęsta, dość wolno opada.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: ok. 4 tygodni.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Bartek dla Browaru SzałPiw


Podsumowanie:

Kolejnym piwem z browaru SzałPiw, które zdegustowałem w domowym zaciszu, był ichni Szczun. Szczun to w gwarze poznańskiej nie kto inny jak chłopak. Piwo ma ładną złoto-bursztynową barwę i jest mętne. Do tego piana bardzo obfita i długo utrzymująca się w szkle. Piwo wygląda naprawdę świetnie. W zapachu i smaku mamy połączenie belgijskiej drożdżowości i amerykańskich odmian chmielu. mamy tu owoce tropikalne, mamy rodzynki, mamy wyraźny zapach drożdży oraz alkohol, choć dość delikatny. Do tego dochodzi bardzo przyjemna, delikatna goryczka. Piwo jest wysycone umiarkowanie. Etykieta w znanym nam już stylu z poprzednich etykiet. Mamy na niech tytułowego szczuna, troszkę hipsterskiego, ale całkiem sympatycznego. W tle jakiś most na warcie, wybaczcie, ale nie wiem jaki. Ogólnie znowu wielki plus. Konkludując, piwo pierwszy raz wypiłem we Wrocławiu na festiwalu i wtedy z wielkim trudem wypiłem 0,3 litra. prawdopodobnie dlatego, że byłem już po kilku. Degustując w domu, wypiłem pół litra bez większego problemu i ze smakiem. Moim zdaniem ciekawe połączenie belgijskich tradycji z amerykańskimi chmielami.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 9
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 10

Ocena całościowa: 8,39/10

Cena: 7,50 PLN [PIWOTEKA NARODOWA - sklep internetowy]

1 komentarz:

  1. Ale super! Szczun mnie rozbawił, do tego taka wysoka ocena. Już wiem co dołożę ukochanemu do gwiazdkowej paczki :D

    OdpowiedzUsuń