czwartek, 2 października 2014

PINTA - ce n'est pas IPA Ambrèe

Przedstawiam piwo PINTA ce n'est pas IPA Ambrèe.



Zawartość ekstraktu: 16,5%.

Zawartość alkoholu: 6,4% obj.

Kolor: głęboko miedziany, mętny.

Zapach: dość intensywny, słodkawy, słodowo-drożdżowy, wyraziste nuty karmelowe, owocowe, głównie cytrusowe i przyprawowe.

Smak: słodkawy, słodowo-drożdżowy, wyraźne nuty karmelowe, cytrusowe i przyprawowe, goryczka niewyczuwalna.

Piana: kremowo-beżowa, niska, niezbyt gęsta, bardzo szybko znika.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Zarzecze dla PINTA


Podsumowanie:

Po zeszłorocznym ce n'est pas IPA, które bardzo mocno trafiło w moje gusta, Pinta w roku 2014 ponownie uwarzyła to piwo, tym razem jednak w innym browarze - w Zarzeczu. Do tego, uwarzyli także bursztynową odmianę tego piwa, czyli ce n'est pas IPA Ambrèe. Byłem bardzo ciekaw nowej odmiany Bière de Garde, szczególnie, że zeszłoroczna, jasna odmiana była według mnie jednym z najlepszych piw Pinty w ogóle. Wersja bursztynowa, tak samo jak tegoroczna zwykła, została uwarzona w Zarzeczu. Zobaczmy, jak sprawdziła się nowa receptura i nowa instalacja warzelniana. Piwo ma bardzo ładną, ciemnobursztynowa, a właściwie głęboko miedziana barwę. Jest mętne. Piana niestety zawodzi. Jest nikła i znika w trymiga. Zapach dość intensywny, złożony i przyjemny, powiedziałbym, że taki sezonowo-birdegardowy. W smaku także całkiem przyjemnie się dzieje. Jakkolwiek wrażenia smakowe są dość krótkie i trzeba brać szybko kolejny łyk, by cieszyć się smakiem. Piwo, mimo nader wysokiego ekstraktu, wydaję mi się być niezbyt pełne. Mimo wszystko, smakuje mi. Jest dość wysoko wysycone i przyjemnie orzeźwia. Dla mnie idealne piwo na letnie upały. Poza tym, w sugestiach odnośnie potraw pasujących do piwa, wydaje mi się, że oprócz camembert, każda inna serowa uczta byłaby właściwym dodatkiem do tego piwa. Butelkę piwa ozdabia znana nam, ze zwykłej ce n'est pas IPA, etykieta, która różni się tylko kolorami i dopiskiem Ambrèe. Mi się, jak większość pintowych 'nalepek' podoba. Kończąc wpis, napisze tak - piwo jest dobre, ale wiem, że mogłoby być lepsze, pełniejsze i bardziej smakowite. Mam nadzieję, że kolejna warka, taka właśnie będzie.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 5
Zapach: - 8
Smak: - 7
Etykieta: - 10
Warka: 17.03.2015

Ocena końcowa: 7,42/10

Cena: 9,30 PLN [ĆWIARTKA - Olsztyn-Wojska Polskiego]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz