poniedziałek, 24 marca 2014

Witnica - Lubuski Chmiel

Przedstawiam piwo Witnica - Lubuski Chmiel.



Zawartość ekstraktu: brak danych.

Zawartość alkoholu: 5,2% obj.

Kolor: złoty, opalizujący.

Zapach: słodowo-chmielowy, wyraźnie owocowy, nuty owoców tropikalnych oraz nuty żywiczne i trawiaste.

Smak: słodowo-chmielowy, wyraźne nuty owocowe i żywiczne oraz delikatne trawiaste, na finiszu dość przyjemna, lekko zalegająca goryczka.

Piana: biała, niezbyt wysoka, niezbyt gęsta, dość szybko opada do półcentymetrowego kożuszka.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 4 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Witnica

 
Podsumowanie:

Na początku muszę zaznaczyć, że gdy jakiś miesiąc temu dowiedziałem się, że Browar Witnica wypuszcza dwa nowe piwa: Lubuski Chmiel i IPA, to byłem bardzo, ale to bardzo zaskoczony, ale oczywiście w tym dobrym znaczeniu. Dni szybko mijały i dziś miałem okazję zakupić i skosztować pierwszego z nich. Piwo Lubuski Chmiel, jak podpowiada nam etykieta główna, było czterokrotnie chmielone chmielem z plantacji lubuskiej. Niestety nie wiadomo jakim chmielem. Piwo ma złotą barwę i opalizuje. Pewnie jest niefiltrowane Piana piwa, to niestety najsłabszy punkt. Niezbyt długo cieszy konsumującego. W zapachu dość intensywne. Nasze nozdrza atakują przyjemne nuty słodowe i mocne chmielowe. Słynny witnicki diacetyl, jeśli jest obecny, to jest mocno przykryty przez aromaty chmielowe. Mi zapach tego piwa podoba się. W smaku także nuty słodowe i wyraźna owocowo-żywiczna chmielowość. Piwo wieńczy całkiem przyjemna, choć delikatnie zalegająca goryczka. Piwo wysycone jest dość delikatnie. Etykieta zdobiąca butelkę taka w stylu typowo witnickim. Szału nie ma. Jest zielono, chmielowo rzekłbym. Słowem końca, jestem bardzo miło zaskoczony tym piwem. Mogę uznać to piwo za bardzo udane i obecnie (nie wiem, jak obecnie smakuje porter z Witnicy) jest to dla mnie najlepsze piwo z Browaru Witnica. Wielki plus.

Moja ocena:
Kolor: - 8
Piana: - 6
Zapach: - 7
Smak: - 8
Etykieta: - 7

Ocena całościowa: 7,32/10

Cena: 6,00 PLN [ĆWIARTKA - Olsztyn-Wojska Polskiego]

2 komentarze:

  1. Jest też chyba jeszcze dostępne z kranu w "Pułapce" i według mnie sensacyjnie udane piwo.Zdecydowanie najlepsza Witnica do tej pory.Jak tylko będzie okazja to spróbuję też z butelki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Cristiano :) Ja dziś kupiłem sobie ponownie butelczynę w sklepie :) Pozdrawiam!

      Usuń