wtorek, 27 sierpnia 2013

Grybów - Krakowiak Nieklarowny

Przedstawiam piwo Krakowiak Nieklarowny.



Zawartość ekstraktu: 12,0%.

Zawartość alkoholu: 5,8% obj.

Kolor: złoty, lekko mętny.

Zapach: słodowo-owocowy.

Smak: słodowo-owocowo-metaliczny, lekko kwaskowy.

Piana: biała, wysoka, dość gęsta, dość wolno opada.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Grybów


Podsumowanie:

Tuż przed meczem o wejście do fazy grupowej Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawa a Steaua Bukareszt, postanowiłem napić się ostatniego z grybowskich Krakowiaków, czyli ich Niefiltrowanego. Piwo ma ładną, złotą barwę i jest lekko zmętnione. Piana, o dziwo, zgoła różna od poprzednich grybowskich Krakowiaków, dość pokaźna i co najważniejsze, trwała. W zapachu mamy wyraźne aromaty słodowe i owocowe. Podobnie jest w smaku, ale tu dochodzą do głosu jeszcze ... słynne niuanse metaliczne. Jest lekko kwaskowe, goryczki brak. Dość mocno wysycone. Etykieta, znana już z 'południowego' Krakowiaka, w kształcie owalna. Mi się podoba, bardzo elegancka. Tylko żeby jeszcze papier był lepszej jakości. Ogólnie rzecz biorąc, Nieklarowny, jak i reszta trzech grybowskich Krakowiaków, nie zachwyciły mnie, a szkoda. Wielką wadą całej czwórki jest dość mocna metaliczność i browar w Grybowie powinien się jak najszybciej zająć tym problemem. Druga rzecz to taka, by jednak dopracować warzone tam Krakowiaki, bo piwa, biorąc pod uwagę polska konkurencję, niczym nie zaskakują, a wręcz zawodzą. Tak, czy siak, życzę i Krakowiakom i Browarowi Grybów powodzenia.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 8
Zapach: - 5
Smak: - 5
Etykieta: - 8

Ocena całościowa: 6,22/10

1 komentarz:

  1. Jak dla mnie, świetne piwo, w smaku to moje podniebienie miało orgazm a oczy zrobiły mi się jak oczy kota ze Shreka jak zobaczyłem jego barwę pod światło, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń