czwartek, 2 maja 2013

Namysłów - Białe pszeniczne

Przedstawiam piwo Namysłów Białe pszeniczne.



Zawartość ekstraktu: 12,0%.

Zawartość alkoholu: 5,0% obj.

Kolor: mleczno-żółty, bardzo mętny

Zapach: orzeźwiający, wyraźne nuty cytrusowe.

Smak: orzeźwiający, kwaskowaty, drożdżowo-owocowy, wyraźne nuty pomarańczy.

Piana: biała, średnio wysoka, średnio gęsta, drobno pęcherzykowa, opada w szybkim tempie.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Namysłów


Podsumowanie:

Dziś zakupiłem najnowsze 'dziecko' z Browaru Namysłów, czyli ich wyobrażenie na temat witbier'a pod nazwą Białe pszeniczne. Zanim zacznę swój opis, to zauważyłem, że mój imiennik, Tomek Kopyra, dziś na swoim blogu także zdegustował to piwo. Także możecie posłuchać jego wrażeń na temat tego piwa, a co ja o nim sądzę. Białe pszeniczne ma bardzo ładną mleczno-żółtą barwę i jest niesamowicie mętne. Bardzo mi się podoba. Piana, dość wysoka z początku, ale niezbyt zbita niestety i zbyt szybko moim zdaniem opada i nie zostawia żadnych osadów na ściankach. W zapachu dominują aromaty drożdżowo-cytrysowe, z wyraźnymi nutami pomarańczy. Niestety nie wyczuwam kolendry, na której obecność bardzo mocno liczyłem, a która w składzie jest wymieniona. Smak bardzo orzeźwiający, lekko kwaskowaty, w którym dominują bardzo wyraziste nuty pomarańczowe. Wysycone na poziomie średnim z tendencją do wysokiego. Etykieta zdobiąca butelkę, zawieszka z instrukcją nalewania oraz kapsel na bardzo wysokim poziomie, które to wszystkie bardzo mi się podobają. Do tego ten ciekawy kształt butelki. Ogólnie rzecz biorąc, bardzo cieszę się z kolejnego witbier'a na polskim rynku, bo to akurat mój ulubiony styl. Gdyby ta kolendra była wyczuwalna byłoby naprawdę bardzo smakowite, a tak jest tylko dobre, mile orzeźwiające. Gratulacje dla Namysłowa za podjęcie wyzwania z tym stylem. Teraz czekam na drugą kormoranową podróż i mam cichą nadzieję, że to właśnie będzie witbier.

Moja ocena:
Kolor: - 10
Piana: - 7
Zapach: - 6
Smak: - 7
Etykieta: - 10

Ocena całościowa: 7,26/10

3 komentarze:

  1. Polecam Ci do spróbowania Zamkowe export z Namyłowa, takie niby nic wiekiego, ot lagerek, ale w mojej ocenie godny polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie obecnie nr.1 jeżeli chodzi o witbier w Polsce. Baaaaardzo mi zasmakowało. Polecam z plasterkiem pomarańczy.

    OdpowiedzUsuń