wtorek, 28 maja 2013

Jan Olbracht - Bitwa o Anglię

Przedstawiam piwo Jan Olbracht Bitwa o Anglię



Zawartość ekstraktu: 14,0%.

Zawartość alkoholu: 5,5% obj.

Kolor: bursztynowo-miedziany, mętny.

Zapach: słodowo-karmelowy, w tle delikatne nuty czerwonych owoców.

Smak: słodowo-karmelowy, w tle lekkie owocki oraz długa i wyraźna goryczka.

Piana: kremowa, wysoka, gęsta, drobno pęcherzykowa, średni czas opadania.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 3 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Staromiejski
 

Podsumowanie:

'Jakiś czas temu światło zgasło, znów nie mogę zasnąć, potrzebny mi jest relaks, jak Margaret Astor laskom teraz' ... zaraz, zaraz, miało być ... jakiś czas temu dostałem od mojego serdecznego kumpla Bartka Nowaka z blogu Małe Piwko, dwa piwa z browaru Jan Olbrach z Toruniu. Pierwszym z nich jest piwo uwarzone w stylu English pale ale o nazwie  Bitwa o Anglię. BOA zawsze kojarzyła mi się z Biurem Obsługi Abonenta firm telekomunikacyjnych oraz z pewnym wężem, a tu prosze mamy piwo BoA :-D Piwo zresztą zostało uwarzone na podstawie receptury Bartka. No gratulacje! Niech nam rośnie piwowarsko nasz trójmiejsko-toruński piwowar! Piwo ma ładną bursztynowo-miedzianą barwę i jest przyjemnie mętne. Piana piwa także może się podobać, gęsta, dość bujna czapa, która długo cieszy oko piwnego konsumenta. Zapach to wyraźne aromaty słododo-karmelowe z delikatnem udziałem aromatów owoców czerwonych. W smaku jest dość podobnie, ale tu pojawia sie jakże miły akcent w postaci bardzo przyjemnej goryczki. Piwo jest wysycone na umiarkowanym poziomie i jest, moim zdaniem, bardzo pijalne. Etykieta zdobiąca piwo podoba mi się. Ciekawy kształt, ciekawa grafika oraz kolorystyka. Super rozmieszczenie wszystkich najważniejszych danych oraz przyjemna informacja, kto jest autorem receptury piwa, umieszczona w widocznym miejscu. Bardzo miły akcent, naprawdę. Ogólnie rzecz biorąc, jest to bardzo dobre piwo, które jednak, wierzę w to mocno, jakby bardziej sie jeszcze Bartek przyłożył, mogłoby być jeszcze lepsze.

Moja ocena:
Kolor: - 9
Piana: - 9
Zapach: - 7
Smak: - 7
Etykieta: - 9

Ocena końcowa: 7,71/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz