wtorek, 5 marca 2013

Krajan - Irlandzkie Jasne

Przedstawiam piwo Krajan Irlandzkie Jasne



Zawartość ekstraktu: 14,1%.

Zawartość alkoholu: 6,0% obj.

Kolor: złoto-miedziany, klarowny.

Zapach: wyraźnie słodowy, w tle leciutkie nutki DMS.

Smak: słodowy, lekko słodki, lekko cierpki, z delikatnymi nutkami DMS.

Piana: biała, średnio wysoka, dość gęsta, szybko i mocno się rozrzedza, opada w szybkim tempie.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Krajan

 
Podsumowanie: 

Wczoraj znowu miałem przyjemność spotkania się z piwem od Krajana. Tym razem w moje łapki trafiło Irlandzkie Jasne. Piwo ma ładną barwę i jest klarowne. Piana z początku prezentuje się bardzo ładnie, lecz zaraz po chwili momentalnie się rozrzedza i znika. Zapach piwa to głównie wyraźne nuty słodowe, aż bije w nozdrza. W tle wyczuwalny lekki DMS w postaci słodkawych kukurydzianych aromatów. Podobnie jest w kwestii smaku. Wyraźnie słodowy, dość słodki i cierpki. Tu także wyczuwalny lekki DMS. Brak jakichkolwiek oznak goryczki. Piwo jest silnie wysycone. Jak na mój gust, jest średnio pijalne. Butelkę Irlandzkiego Jasnego zdobi nowa etykieta w ładnych kolorach, jakkolwiek sam graficznie bym ją dopracował i zmetalizował. Krawatka zawiera nowe logo Krajana. Na kontrze mamy wszelkie informacje, oprócz pełnego składu, w skład którego wchodzi jedynie słód jęczmienny i chmiel. Ogólnie rzecz biorąc, piwo dość średnie. Mi nie podpasowało.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 5
Zapach: - 5
Smak: - 5
Etykieta: - 7

Ocena końcowa: 5,71/10
 
Cena: 4,39 PLN [ALMA - Gdynia-Redłowo]

2 komentarze:

  1. Piłem kilka piw z tego browaru, i każde, bez wyjątku było słabe...
    zraziłem się tak mocno, że dla mnie ten browar nie istnieje, howgh!

    z piwno-sportowym pozdrowieniem,
    Adrian

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, niestety, zawsze mu daję nutkę szansy na poprawę, ale coś ciężko mi już dawać kolejne szansy :-(

      Pozdrawiam
      Tomek

      Usuń