sobota, 3 listopada 2012

Konstancin - Żytnie Niefiltrowane

Przedstawiam piwo Konstancin Żytnie Niefiltrowane.



Zawartość ekstraktu: 12,4%.

Zawartość alkoholu: 5,3% obj.

Kolor: bursztynowy, mętny.

Zapach: lekko kwaskowy, słodowo-drożdżowy.

Smak: zbożowy, bardzo lekko kwaskowy, leciutko słodkawy, nuty suszonych owoców, lekkie nuty goździkowe, lekkie drożdżowe, w tle delikatna goryczka.

Piana: biało-kremowa, średnio wysoka, mocno pęcherzykowa, gęsta, średni czas opadania, zostawia miłe osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Browar Konstancin


Podsumowanie:

Rok temu, zrobiłem już wpis o piwie Żytnim z Browaru Konstancin, jakkolwiek, wtedy on dotyczył wersji filtrowanej. Obecnie włodarze Browaru Konstancin podjęli decyzję, że będzie te piwo sprzedawane tylko w wersji niefiltrowanej. Piwo ma bardzo ładną barwę i jest cudownie mętne. Piana także jest niczego sobie. Ogólnie rzecz biorąc z wyglądu piwo może się podobać, a mi się podoba bardzo. W zapachu i smaku przeplatają się nuty owocowe, drożdżowe, goździkowe. Troszkę piwo przypomina piwa pszeniczne. W smaku, dodatkowo wyczuwalna jest mocno zbożowość oraz w tle także bardzo delikatna goryczka. Piwo naprawdę jest pyszne i bardzo treściwe. Jego konsystencja jest dość gęsta, choć jak na niefiltr żytni, wydaję mi się, że powinno być jeszcze bardziej gęste. Wysycone jest dość wysoko, jakkolwiek nie szczypie w język. Nagazowanie ładnie komponuje się z całością. Etykieta, prawie taka sama, jak wersji poprzedniej, dodatkowo mamy tylko czerwoną pieczęć 'NIEFILTROWANE'. Szata graficzna bardzo podoba mi się, ale to już opisałem w poprzednim wpisie. Reasumując, piwo naprawdę dobre i ja sam będę po nie sięgał dość często.

Moja ocena: 
Kolor: - 10
Piana: - 8
Zapach: - 8
Smak: - 9
Etykieta: - 9

Ocena całościowa: 8,68/10 

Cena: 6,30 PLN [DESPERADO - Witomino]

1 komentarz:

  1. Oceniałem je niedawno na swoim blogu i muszę przyznać że piwo naprawdę jest super. Według mnie jest to dobra alternatywa dla dunkelweizen-a.

    OdpowiedzUsuń