wtorek, 6 listopada 2012

Haust - Red AIPA

Przedstawiam piwo Haust Red AIPA.



Zawartość ekstraktu: 16,0%.

Zawartość alkoholu: 6,5% obj.

Kolor: bursztynowo-miedziany, klarowny.

Zapach: wyraźne nuty owocowe (mango, cytrusy, ananas) oraz nuty chmielowe oraz delikatne nuty sosnowe.

Smak: wyraźne nuty owocowe oraz nuty chmielowe na całej długości smaku.

Piana: kremowa, niezbyt wysoka, gęsta, drobno pęcherzykowa, dość szybko opada o 1 cm.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: ok. 4 tygodnie.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Minibrowar Haust


Podsumowanie:

Po ostatniej mojej wizycie w Poznaniu podczas pierwszego spotkania polskich piwnych blogerów, w mojej pamięci został cudowny smak jednego piwa, które piłem z wielkim smakiem w pubie Setka. Było to piwo z Minibrowaru Haust z Zielonej Góry o nazwie Red AIPA (Red American India Pale Ale). Piwo, w którym zakochałem się od pierwszego łyku. Po powrocie nastąpiła wielka tęsknota za tym trunkiem. Jakkolwiek wiedziałem, że zielonogórzanie, oprócz lania piwa w beczki, rozlewają je także do butelek i zacząłem poszukiwania. W tych poszukiwaniach pomógł mi mój krajan z Olsztyna, mieszkający obecnie w Warszawie - Marcin Świetlikowski - właściciel bloga Smak Piwa. Zadzwoniłem, spytałem się, czy można w Warszawie te piwo kupić? Otrzymałem twierdzącą odpowiedź i już po kilku dniach Marcin był gotowy wysłać mi paczkę kurierem, za którą jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję. Więc dziś, nie czekając dłużej, ponownie zasiadłem do Red AIPA. Czy wersja butelkowa smakuje tak samo, jak lana z beczki? Ano zobaczmy. Piwo ma bardzo ładną barwę. Piana, także łądna, niezbyt obfita, rzekłbym bardzo 'ejlowa'. Zapach? No i tu zaczyna się poezja. Zapach bardzo wyraźny, wieloowocowy z wyraźnymi nutami amerykańskich chmieli. Po prostu zakochać się można od pierwszego węchu. W smaku jest podobnie. Wyraźne nuty owocowe oraz goryczka, która przyjemnie rozchodzi się na całej długości smaku. Po prostu coś przepysznego. Mi naprawdę bardzo, ale to bardzo smakuje. Piwo jest średnio wysycone i jest treściwe, choć mogło by być jeszcze ciut bardziej pełne w smaku. To jest lekki zarzut, choć piwo naprawdę jest genialne. Butelkę Red AIPA zdobi ciekawa dość etykieta. Graficznie w stylu gangsterskim. Panowie z wyraźnie krzywymi, pełnymi pretensji twarzami celują do mnie z pistoletu. Kolorystyka utrzymana w kolorach czerwieni (główny kolor, nawiązujący do nazwy piwa), bieli i czerni. Mi się to podoba. Coś takiego innego na polskim rynku. Kończąc ten wpis, muszę przyznać, że piwowarom Hausta, udało się uwarzyć genialne piwo, które smakuje mi tak samo, jak wtedy będąc w Poznaniu. Jesli ktoś ma możliwość, niech sprawdzi, czy w okolicy nie ma możliwości kupienia jego, bo naprawdę warto. Warto jak cholera wręcz, nawet za cenę 9,50 PLN. Dla mnie to jeden z kandydatów do piwa roku 2012. Serdecznie polecam.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 9
Zapach: - 10
Smak: - 9
Etykieta: - 8

Ocena całościowa: 9,29/10

Cena: 9,50 PLN [RODZINKA-BIS - Warszawa-Mokotów]

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że smakowało. Najważniejsze, że te dotarło w całości.

    Pozdrawiam,
    Smak Piwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marcin jeszcze raz. Smakowało i to bardzo :) Pozdrawiam Tomek :)

      Usuń