wtorek, 13 grudnia 2011

Gniewosz na miodzie akacjowym

Przedstawiam piwo Gniewosz na miodzie akacjowym.



Zawartość ekstraktu: 14,1%.

Zawartość alkoholu: 5,6% obj.

Kolor: ciemny burgund, klarowny.

Zapach: miodowy, słodkawy, w tle wyczuwalne nutki słodowe i karmelowe.

Smak: miodowy, w tle wyczuwalny słód, przyjemna delikatna goryczka i karmel.

Piana: kremowo-beżowa, średnio wysoka, mocno pęcherzykowa, dość szybko opada, zostawia przyjemny centymetrowy, gęsty kożuszek.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 4 miesięce.

Opakowanie: butelka 0,33l, zwrotna.

Producent: Browar Czarnków.


Podsumowanie:

Jako że, ja sam bardzo lubię piwa miodowe, dobre piwa miodowe, postanowiłem spróbować nowość z Czarnkowa, czyli Gniewosz na miodzie akacjowym. Piwo ma przyjemną barwę, choć sam wolałbym, by było choć ciutkę mętne, ma przyjemną pianę, tworzącą bardzo przyjemny kożuszek, intrygujący zapach i bardzo przyjemny smak. Wysycone moim zdaniem jest ciut za słabo, ale nie czuć by było wodniste. Mimo nadmiaru piw miodowych na rynku, te naprawdę mi smakowało, przygotowane tak akuratnie na sezon zimowy. Na wieczory, takie zimowo-jesienne właśnie jak znalazł, do tego w takiej ładnej butelce, którą zdobi etykieta w stylu lat 80-ych, bardzo prosta. Mi się podoba, ale z miodowością nie ma nic wspólnego. Ogólnie rzecz biorąc, niezła nowość z Czarnkowa.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 9
Zapach: - 9
Smak: - 8
Etykieta: - 7

Ocena całościowa: 8,45/10

Cena: 3,90 PLN [DESPERADO - Witomino]

2 komentarze:

  1. Ile zapłaciłeś?? 3,90 PLN??? Ja kupiłem w Kauflandzie za 2,65 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tyle mnie to kosztowało, w sklepie z piwami regionalnymi, ale było to prawie rok temu :)

      Usuń