sobota, 1 lipca 2023

Z wizytą w Pivovar Ossegg w Pradze

Ostatniego dnia w Pradze (podczas ostatniej mojej wizyty), udało mi się zawitać do trzech browarów. Pierwszym z nich był Pivovar Ossegg.
 
 
Pivovar Ossegg, to nowoczesny browar restauracyjny otwarty w 2018 roku. Znajduje sie w dzielnicy Vinohrady, Dokładnie przy ulicy Římská 2135/45, tuż przy Placu Pokoju. Dotarcie do browaru jest bardzo łatwe, gdyż mieści się on bardzo blisko stacji metra Náměstí Míru (wspomniany wyżej Plac Pokoju). Browar otwarty jest na swoich gości od poniedziałku do soboty w godzinach 11:00-23:00. W niedziele, lokal jest nieczynny.
 
Przekraczając próg Browaru Ossegg, wita nas nowoczesne wnętrze, dość słabo przypomniające miejsce, w którym warzy i degustuje się piwo. Po prostu, taka nowoczesna, schludna restauracja. Będąc w głównej sali, nie widać ani sprzętu warzelnego, ani zbiorników leżakowych.
 
 
Niech nas to jednak nie zwiedzie, gdyż całe warzelne machinarium znajduje się w pomieszczeniu piwnicznym, w któym także rozstawionych jest kilka stolików dla gości. Po tych zakamarkach, w dniu mojej wizyty, oprowadził mnie przesympatyczny dżentelmen Jan (przedstawił się jako John), któty pokazał mi podziemia i poopowiadał trochę o sprzęcie i o historii browaru. Niestety, awaria mojego telefonu sprawiła, że wszystkie informacje, które mi Jan przekazał, ulotniły się, a ja nie do końca pamiętam, co i jak. Na pewno sprzęt warzelny jest produkcji czeskiej, a sama warzelnia to trzynaczyniowe ustrojstwo, w skład którego wchodzi kocioł zacierno-warzelny, kadź filtracyjna i wirlpool. Zbiorników fermentacyjno-leżakowych jest osiem. Poniżej załączam kilka zdjęć z warzelni i leżakowni.
 





 
Jak widać powyżej, mimo niezbyt piwnego otoczenia na samym wejściu, Pivovar Ossegg to browar pełną gębą. Warzy się tutaj i klasycznie i nowofalowo. W dniu moje wizyty na kranach dostępne były: Ahtanasius (jasna 10), Philipp (jasna 12), Balthasar (polotmava 11) oraz Ruthard (red ale 13). Pierwsze trzy piwa można zamawiać w pojemnościach 0,3 i 0,5 litra, a red ale serwowany jest w szkle o pojemności 0,4 litra. Można też zamówić deskę próbek 4 x 150 mililitrów. Istnieje też możliwość zamówienia piwa rżniętego (miks jasnej dwunastki i polotmavego). Dostępne jest także miejscowe bezalkoholowe. Ceny bardzo rozsądne, najdroższe piwo to cena około 12 złotych polskich. Same piwa, bardzo dobre, naprawdę na wysokim poziomie. Wypiłem dwa, pilsa (dwunastka) oraz red ale. Oba z wielkim smakiem. Jan namawiał mnie jeszcze na kooperacyjne piwo, które piwowarzy Ossegg uwarzyli z zaprzyjaźnionym piwowarem z Brazylii, jednakże po dwóch pierwszych piwach i zupie, tak mi się brzuch napełnił, że nie miałem już siły na kolejne piwo. A szkoda. A przede mną były jeszcze dwa browary.
 

Philipp
 
Ruthard
 

Ossegg to także restauracja, która w porze lunchu, przyciąga sporą rzeszę lokalsów, głównie pracowników okolicznych firm i urzędów. Ja, jak napisałem wyżej, skusiłem się na jedną z zup, taką z jajkiem sadzonym w środku i byłem bardzo zadowolony.
 
Ogólnie rzecz ujmując, Pivovar Ossegg to przyjemny browar restauracyjny z bardzo dobrym piwem i jadłem i to pomimo faktu iż na pierwszy rzut samo miejsce nie wydaje się zbyt piwne. Z mojej strony polecam i Na zdravi!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz