środa, 17 grudnia 2014

Brovarnia Gdańsk - Pumpkin Ale

Przedstawiam piwo Brovarnia Gdańsk - Pumpkin Ale



Zawartość ekstraktu: 13,5% wag.

Zawartość alkoholu: brak danych.

Kolor: miedziano-brunatny, mętny.

Zapach: dość intensywny, słodowo-dyniowo-przyprawowy, głównie nuty imbiru, cynamonu, gałki muszkatołowej.

Smak: Słodowo-dyniowo-przyprawowy, wyraźne nuty imbiru, cynamonu i gałki muszkatołowej.

Piana: kremowa, wysoka, dość gęsta, drobnopęcherzykowa, wolno opada, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: 3-4 tygodnie.

Opakowanie: butelka 1,0l, bezzwrotna.

Producent: Brovarnia Gdańsk
 
 
Podsumowanie:

Doskonale pamiętam zeszłoroczną wersję Pumpkin Ale z gdańskiej Brovarni. Wtedy jeszcze głównym piwowarem w tym browarze restauracyjnym był Michał Saks. Obecnie to stanowisko dzierży Andrzej Pustelnik, który wraz Tomkiem Biegańskim są odpowiedzialni za warzenie piwa w browarze. Rok temu, podczas degustacji Pumpkin Ale strasznie mi ono zasmakowało i byłem bardzo ciekawy, jak po roku poradzili sobie z nim Andrzej i Tomek właśnie. Butelkę tego przysmaku dostałem w prezencie od powyższych dżentelmenów, za co serdecznie im dziękuję. Degustacja odbyła się miesiąc temu, ale szczerze mówiąc, zapomniałem o niej i dziś wracam do tematu. Piwo po nalaniu do szklanki prezentuje się bardzo ładnie. Ciemna barwa, mętność oraz bujna czapa piany to jest to, co nasze oczy mogą podziwiać. Zapach średnio intensywny. Szczerze mówiąc oczekiwałem bardziej intensywnych aromatów, ale to nie oznacza, że mi się nie podobało. Jest dość złożony i mocno przyprawowy. Nuty słodowe i dyniowe także wyczuwalne. Smak to pełne odwzorowanie nut aromatycznych. Piwo dość mocno wysycone. Pije się, mimo to, dość przyjemnie. Piwo wlane było do litrowej butelki z zamknięciem pałąkowym. Etykieta prosta, ale wymowna. Kolory takie troszkę piekielne. W sumie ładnie, ale bez efektu oszołomienia. Piwo takie 'hellołinowe', jakkolwiek nie obraziłbym się, by było i obecnie w ofercie, bo na okres świąteczno-zimowy też by się dobrze sprawdziło. Ogólnie jestem na tak i wierzę, że w przyszłym roku znowu się pojawi.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 9
Zapach: - 7
Smak: - 8
Etykieta: - 8
Warka: 28.11.2014

Ocena końcowa: 8,00/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz