sobota, 22 listopada 2014

PINTA - A ja Pale Ale

Przedstawiam piwo PINTA A ja Pale Ale.



Zawartość ekstraktu: 12,0%.

Zawartość alkoholu: 4,5% obj.

Kolor: złoty, mętny.

Zapach: średnio intensywny, wyraźnie chmielowy, owocowo-żywiczny, wyraźne nuty cytrusów, mango i żywiczne.

Smak: słodowo-chmielowy, wyraźnie owocowy, nuty cytrusów, mango, w tle nuty żywiczne, na finiszu wyrazista niezalegająca goryczka.

Piana: kremowa, wysoka, średnio gęsta, duże pęcherze, szybko opada zostawiając nikłe osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Zarzecze dla PINTA


Podsumowanie:

Nie wiem, które to już z kolei piwo od chłopaków z Pinty, ale każda nowość z tego browaru kontraktowego bardzo mnie cieszy i czekam na nią z niecierpliwością. Tym razem pintowcy wypuścili American Pale Ale o nazwie A ja Pale Ale, które to piwo sami nazywają AJPA - fajnie, prawda? Piwo, po wlaniu do szkła, na początku, prezentuje się całkiem ładnie. Bursztynowa barwa przyjemnie współgra z dość bujną czapą piany, która to jednak dość szybko się rozrzedza i redukuje do zera, zostawiając przy tym nikłe osady na ściankach. Zapach piwa dość intensywny, wyraźnie chmielowy. Dominują tu nuty owoców tropikalnych i żywiczne. Pachnie naprawdę sympatycznie. W smaku nuty chmielowe bardzo ładnie komponują się z podbudową słodową. Tu także mamy do czynienia z nutami owocowymi oraz nieco schowanymi nutami żywicznymi. Wszystko wieńczy, przyjemna, niezalegająca, owocowa goryczka. Wysycone na dość wysokim poziomie, a pomimo tego pije się bardzo fajnie i piwo szybko znika ze szklanki. Etykieta zdobiąca butelkę, to jak w przypadku Pinty, zawsze mistrzostwo świata. Fajny dobór kolorów, genialna graficznie i symbolicznie, choć gwiazda widoczna na ecie, przywodzi mi na myśl gwiazdę turonia i kojarzy się troszkę świątecznie. Tak, czy siak, ja bardzo zadowolony jestem z degustacji i pintową AJPĘ powtórzę z wielką chęcią jeszcze nie raz.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 5
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 10
Warka: 06.05.2015

Ocena końcowa: 7,74/10

Cena: 9,00 PLN [ĆWIARTKA - Olsztyn-Wojska Polskiego]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz